به گزارش ایرنا، آیات فاضل لنکرانی و مقتدایی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، حجت الاسلام سید علی خمینی، سید مهدی صادقی استاندار قم از جمله شخصیت ها و مقام های شرکت کننده در این مراسم باشکوه بودند.
گردهمایی عزاداران حسینی ، قیام خمینی ، متشکل از هیات ها و دسته جات بزرگ قم وشیعیان دیگر کشورهای مقیم این شهر امسال برای دومین سال پیاپی برگزار شد، و خیل عظیم دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت از ساعتی قبل از آغاز مراسم در جوار بیت تاریخی حضرت امام (ره) تجمع نمودند.
این آئین سراسر شور و آکنده از عشق و ارادت با مدیحه سرایی و شعر خوانی تعدادی از شاعران و مداحان برجسته کشور و جهان اسلام از جمله محمد علی مجاهدی و نزار قطری همراه بود، و سوگواران با اشعار و نوای گرم آنها در مظلومیت اهل بیت (ع) بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
برپایی مجلس عزاداری روز دوازدهم محرم از ابتکارات نوه گرانقدر امام راحل حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی است، که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان قیام خونین 15 خرداد 42 انجام می شود.
15 خرداد ماه سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در سال 1342است که در جریان این رویداد شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.