به گزارش ایرنا، رضا سیار روز دوشنبه در ششمین کارگروه تخصصی اشتغال قم در سالن اجتماعات سازمان برنامه و بودجه قم اظهار داشت: این تعداد خانه مسافر اگر به طور متوسط 30 تن را اسکان دهند، معنای آن این است، که بواسطه تغییر کاربری خانه های مسکونی به اندازه 15 هزار تخت مجتمع های گردشگری خدمات
دریافت می کنند.
وی با اشاره به حادثه تخریب یک مسافر خانه قم که به تازگی رخ داد، افزود: این حادثه در یکی از واحدهای اقامتی مجاز بود.
سی ام شهریورماه 96 وقوع یک انفجار در مسافرخانه ای درقم موجب تخریب بخش های زیادی از این مسافرخانه 2 طبقه ، مصدومیت 15 تن و فوت 6 تن شد.
فرماندار قم با اشاره به موقعیت ویژه قم به لحاظ گردشگری و اینکه این استان طبق اسناد بالادستی یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود، افزود: از آنجا که موضوع همکاری نکردن دستگاه های مختلف از جمله شهرداری و بانک ها با حوزه گردشگری برای توسعه مراکز و اماکن مورد نیاز به یک حرف کاملا تکراری تبدیل شده باید بیش از پیش به آن توجه شود.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند.
سیار همچنین تلاش برای حل این معضل را در جلسه هایی مانند کارگروه اشتغال نتیجه بخش ندانست، و افزود: وقتی یک سرمایه گذار برای تغییر کاربری در کمیسیون ماده 5 استان این همه معطل می شود، به طور حتم رسیدگی به معضلات و موانع موجود در سر راه سرمایه گذاران، ارزش این را دارد که در جلسه های مستمر با حضور بانک ها، بخش گردشگری و استانداری پیگیری شود.
وی گفت: به دلیل اهمیت سرمایه گذاری برای اشتغال پایدار و نقش آن در توسعه گردشگری مذهبی، ایجاد امنیت خاطر برای مردم و ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می طلبد که یک تغییر اساسی در امور برای برطرف نمودن مشکلات پیش روی گردشگری داشته باشیم.
** نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز با تائید سخنان فرماندار مبنی بر تکراری بودن مطالبی که در خصوص عدم همکاری بانک ها و یا سایر دستگاه ها با بخش گردشگری می شود، افزود: برای استانی مانند قم که سالانه پذیرای بیش از 26 میلیون زائر است، باید تدابیر خاصی را اتخاذ کنیم.
احمد امیرآبادی فراهانی همچنین با ارایه پیشنهادی گفت: برای حل معضل گردشگری استان باید هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه بویژه رئیس کل دادگستری، دادستان و برخی نهادهای مرتبط مانند نیروی انتظامی شهرداری و شورای اسلامی شهر مسئولیت را پذیرفته و پاسخگو باشند، چون برای برخی از موارد باید به طور موردی پیش برویم و مصداقی بحث کنیم، از این رو همه مسئولان باید مطابق قانون اساسی به وظایف محوله خود عمل کنند، و شرایط به گونه ای نباشد که مسئولیت خود را گردن یکدیگر بیندازند.
** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم نیز درپایان جلسه با اشاره به تعیین مهلت برای ثبت نام درجشنواره تجلیل از کارآفرین های برتر استان گفت: زمان ثبت در جشنواره مذکور از یازدهم شهریورماه آغاز شده و یازدهم مهرماه نیز به پایان می رسد.
مصطفی کاویانی بدون اشاره به زمان برگزاری این جشنواره خاطر نشان کرد: در این جشنواره استاندار به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری استان حضور پیدا می کند، و طی آن 9 تن از کارآفرینان در سه حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات تجلیل می شوند.
وی همچنین تاکید کرد: به منظور ایجاد توازن در میان همه واحدها و فعالان اقتصادی که در این جشنواره شرکت داده می شوند، مدیران اجرایی دستگاه های گوناگون اطاع رسانی لازم را در مدت زمان باقی مانده انجام دهند.
مدیرکل تعاون قم همچنین با اشاره به سه طرح اشتغالزایی ارایه شده از سوی سه تن از کارآفرینان استان در سه بخش خیاطی، زنبورداری و سنگ تراشی دستگاه های معرفی کننده برای اخذ تسهیلات از بانک های عامل را صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ذکر کرد، و افزود: این طرح ها به ترتیب با 6،15 و 3 مورد اشتغالزایی نیازمند، 300 میلیون ریال، 750 میلیون ریال و 150 میلیون ریال تسهیلات هستند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.