به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا اسکندری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با آغاز ماه محرم تعدادی از بانوان مبلغ اعزام شده اند و تعدادی دیگر از بانوان برای تبلیغ آموزه های دین اسلام و تحکیم بنیان های خانواده در مناسبت های مختلف اعزام خواهند شد.
وی افزود: پیش بینی می شود این تعداد بانوی مبلغ در 70 هزار نقطه از کشور به اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی، سخنرانی، عزاداری و برگزاری جلسه ها در منازل، مراکز آموزشی، بقاع متبرک و مساجد بپردازند.
به گفته وی 37 هزار و 500 بانوی طلبه در حوزه های علمیه خواهران برای امر تبلیغ شناسایی شده اند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان این که سال گذشته 25 هزار و 577 بانوی مبلغ به سراسر کشور اعزام شدند گفت: این تعداد بانوی مبلغ در بیش از 61 هزار نقطه به امر تبلیغ پرداختند.
اسکندری افزود: همچنین سال گذشته بیش از 12 هزار تن از طریق فضای مجازی با تولید محتواهای مختلف به واقعه عاشورا، ترویج فرهنگ حسینی(ع)، معرفی شخصیت ها و یاران امام حسین(ع) در کربلا و سایر مباحث فرهنگی و تبلیغی پراختند.
وی با اشاره به این که 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور فعال است گفت: در هر مدرسه 100 بانوی طلبه شناسایی شده که ظرفیت مدیریت و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی را دارند.
اسکندری ادامه داد: در حال حاضر 170 هزار بانوی طلبه در مدارس علمیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مدارس وابسته به آن مشغول به تحصیل هستند.
وی، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه بانوان مبلغ، سلسه نشست های علمی و فرهنگی، مهارت افزایی و روش های تبلیغی را جمله برنامه های راهبردی برای افزایش توان مبلغان برشمرد و گفت: 100 رشته تخصصی تبلیغی نیز طراحی شده است که 14 عنوان آن در اولویت است.
وی گفت: سال گذشته در طرح سیر مطالعاتی 35 عنوان کتاب برای طلاب معرفی شد که 32 هزار تن در این طرح شرکت کردند و امسال نیز 50 عنوان کتاب در موضوع های مختلف اعلام شده است که پیش بینی می شود 40 هزار تن در آن شرکت کنند.
اسکندری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث کاهش آسیب های اجتماعی را مورد اهتمام قرار دادند، از این رو یکی از سیاست های مرکز مدیریت حوزه های علیمه خواهران، استفاده از توان مبلغان در بیان آسیب ها و راهکارهای کنترل آن است.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.