به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، سیّد محمد بطحایی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با اشاره به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جزو معدود اسنادی است که به کلی گویی بسنده نکرده بلکه در آن تمام لایه ها و راهکارهای عملیاتی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه سه زیرنظام از نظام ‌های تدوین شده، این سند تحول بنیادی در ماه های آینده آماده می شود افزود: این سند مسیر تحول در نظام آموزش و پرورش را روشن و مسیر حرکت برای این تحول را تعیین کرده که بر اساس آن خروجی‌ ما دانش آموزانی شایسته و شهروندان مورد انتظار ایرانی اسلامی است.
وزیر آموزش و پرورش بیان با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از اجرایی نشدن این سند مهم در آموزش و پرورش ادامه داد: سند تحول بنیادین در عمل با موانعی مواجه است که بخشی از آن مرتبط به منابع انسانی و اقتصادی است که امیدواریم بتوانیم این سند را مستقر و از منابع آن در نظام آموزشی کشور استفاده کنیم.

** دانش آموزان نسبت به آسیب های فضای مجازی صیانت می شوند
وی با بیان اینکه چشم امید جامعه برای رستگاری به آموزش و پرورش است تاکید کرد: باید آموزش و پرورش به سطحی برسد که علاوه بر متدین کردن دانش آموزان آنها را با نیازهای اجتماعی نیز بیشتر آشنا کند و این 2 مورد اولویت های آموزش و پرورش در سال های پیشرو است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی و ضرورت صیانت دانش آموزان از این آسیب ها گفت: دشمنان دین و ایمان مردم از طریق فضای مجازی هجمه هایی را وارد می کنند که برای محافظت و مقاومت دانش آموزان در برابر این هجمه ها برنامه ریزی برای افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به نیازهای فردی و اجتماعی خود در سال تحصیلی جدید صورت گرفته است.
بطحایی در ادامه اتلاف سرمایه‌ها را یکی از چالش های آموزش و پرورش دانست و گفت: در وضعیت موجود که همواره از کمبود امکانات و اعتبارات آموزش و پرورش گلایه مند هستیم به دلیل اصلاح نشدن روند مدیریت منابع و کم بودن اختیارات به مدارس، شاهد اتلاف سرمایه ها و اعتبارات موجود در آموزش و پرورش هستیم که اصلاح این امر ضروری است.
دیدار ها و برنامه های وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به قم بدون حضور خبرنگاران در حال انجام است.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.