به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی استان قم در این رزمایش گفت: بدون شک یکی از محوری ترین اموری که می تواند برای سامان بخشی به نظم، اخلاق و امنیت در جامعه به مسئولان کمک کند، اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.
سردار کاظم مجتبایی افزود: همه ما می دانیم که هدف اجرای این فرایض الهی ساماندهی فکری و رفتاری جامعه در زمینه های اخلاقی و اجتماعی است.
وی با تاکید بر این که در این زمینه همه باید احساس مسئولیت کنند، گفت: در این رزمایش؛ یک هماورد بسیار زیبایی از نهادهای مردمی و مردم محور و سازمان های دولتی و رسمی به نمایش گذاشته می شود.
مجتبایی با بیان این که باید برای اجرای هرچه بهتر این فرایض الهی گام های موثر و هدفمندی برداشته شود، گفت: نخستین گام شناسایی معروف و شناساندن آن به جامعه و گام دوم گفتمان سازی این مساله و گام سوم اشاعه معروف و محدود کردن منکر در سطح جامعه است.
هم چنین فرمانده انتظامی استان قم در حاشیه این رزمایش در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله رزمایش بزرگ طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان قم با محوریت پلیس و همکاری هفت سازمان مردمی و مردم نهاد، در سطح استان برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش بیش از 500 تن حضور دارند و از جمله هدف های این طرح؛ گسترش و توسعه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان قم می باشد.

** اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم نیز در این رزمایش گفت: اکنون زمانه ای است که همه باید دست به دست هم بدهیم و زیر سایه حضرت ولی عصر(عج) و عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را که زیربنای شریعت اسلام است، اجرا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین معرفت اظهار کرد: همه مسلمانان و مردم ایران خود را موظف بدانند در مقابل هر گناه و هر عملی که قانون منع کرده است، با زبان گویا و روی خوش تذکر دهند و اگر این فرایض اجرا شود، بسیاری از مشکلات جامعه کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه کمک کنند که این فرایض را احیا کنیم و هر کس خود را در برابر این فرایض مسئول بداند.
در پایان این رزمایش، از تعدادی از فعالان این عرصه با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تجلیل شد و یگان های گوناگون نیروی انتظامی استان قم از مقابل جایگاه رژه رفتند.
این رزمایش با مشارکت پلیس امنیت اخلاقی استان قم، ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، امر به معروف و نهی از منکر تیپ امام صادق(ع)، جامعه اسلامی ناصحین، امر به معروف و نهی از منکر سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)، مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر خواهران طلایه دار و امر به معروف و نهی از منکر منطقه های شهید صدوقی، دانیال و بنیاد برگزار شد.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.