به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد رضا رضی روز سه شنبه در گردهمایی مبلغان بصیرتی جبهه انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم، اظهار داشت: رونق و تقویت تولید ملی باعث نجات یافتن اقتصاد کشور از نفت می شود.
وی با بیان اینکه باید از نفت و گاز برای مبارزه منفی و موازنه قدرت در جهان استکبار استفاده کنیم ، افزود: چیزی که شریان حیاتی آن دست ایران است چرا باید به حیات کفر و شرک کمک کند.؟ و در شرایطی که به لحاظ ذخایر گازی کشور اول جهان و در تولید و صادرات نفت مقام دوم، و در مجموع نفت و گاز نخستین کشور جهان به شمار می رویم، باید تهدید کننده اقتصاد و تمدن غرب باشیم.
وی با تاکید بر اینکه با ایجاد راهبردهای اقتصادی میان مدت و بلند مدت باید بتوانیم صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی را توسعه د هیم، افزود: قیمت نفت در بازارهای جهانی به عوامل مختلفی چون میزان عرضه و تقاضا و امنیت نقل و انتقال این مایه حیاتی بستگی دارد، افزود: منظور از امنیت انتقال نفت و گاز این است، که خریدار نفت تا چه اندازه اطمینان دارد که کشتی نفتی که درخلیج فارس بارگیری می شود، به سلامت به سواحل اروپا و آمریکا می رسد.
دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در بخش دیگری از سخنان خود بحث انفال را یکی از مباحث مهجور در میان اقشار فرهیخته جامعه از جمله حوزه های علمیه دانست، و افزود: در ذیل این موضوع محوری و مهم، نفت و گاز به عنوان ثروت های سرشار و غنی کشور قرار دارند.
وی افزود: انفال بر اساس نظر تحقیقی فقهی متعلق به مقام ولایت امر و مقام نبوت، امامت و نیابت از آن است، و ولی امر نه به عنوان یک شخص بلکه بواسطه منصب و جایگاهش عهده دار آن است.
این کارشناس اقتصادی همچنین گفت: نکته مذکور سرآغاز مباحث اصلی در بحث انفال است که اگر واکاوی شود نفت و گاز نیز در اختیار امامت و ولایت قرار می گیرد، و از این طریق به نفت نگاه می شود.
وی ادامه داد: با سریان و جریان ولایت الهی به حوزه نفت و گاز از انفعال خارج می شویم و اگر این ثروت ها متعلق به امامت است باید مقومات امامت را تقویت، و ضعف ها و چالش های پیش روی آن را رفع کند.
وی نفت و گاز را ابزار مناسبی برای تثبیت ولایت الهی و تضعیف ولایت طاغوت دانست، و افزود: امروز نفت و گاز که در حقیقت یک نعمت اصیل الهی است توسط دشمنان به یک نقمت تبدیل شده، و مهمترین راهبرد در بحث انفال نفت و گاز نیز تقوای اقتصادی است.
رضی نفت و گاز را فارغ از یک کارکردی که برای تولید سوخت و ایجاد گرما برای تمدن بشری دارد، به مثابه شاهرگ زندگی تمدن کنونی بشر توصیف کرد، و افزود: حیات جوامع امروز در پرتو نفت و گاز است و نفت و گاز برای سوخته شدن اآریده نشده بلکه مواد پایه و بسیار ارزشمندی هستند، که مطابق پژوهش های کارشناسان و محققان میلیون ها مواد گوناگون از آنها مشتق می شود، و ارزش افزوده نفت به نوعی قدرت خلقت را در علم اقتصاد پدید می آورد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بشر روزی به این نتیجه خواهد رسید، که استخراج نفت امری اشتباه بوده است، افزود: در اوضاع و احوال کنونی، اقتصاد نفت محور ابزار سلطه جهان کفر و شرک است و ترویج آن نیز منجر به استمرار حیات طاغوت در دنیا می شود، یعنی اقتصادی مبتنی بر نفت موجب حیات کشورهای غربی و ممات کشورهای دارنده این ثروت عظیم است .
وی همچنین با تبیین برخی نتایج و آثار مخرب اقتصاد نفتی در جامعه کسالت و تنبلی، اسراف و تبذیر، تجمل پرستی و اشرافی گرایی و خودباختگی در برابر غرب به عنوان ام الفساد مباحث فرهنگی را از جمله آن ذکر کرد، و افزود: عمده این مفاسد فرهنگی ریشه در اقتصاد نفتی دارد، چون به جای زندگی کردن با کار و تولید معیشت خود را با نفت تامین می کنیم.
رضی با بیان اینکه برغم همه تصورها فرهنگ و نفت ارتباط تنگاتگی با یکدیگر دارند اضافه کرد: عنصر ارزشمند کار در قاموس اندیشه اسلامی جای خود را به نفت داده و به یک بچه پول دار ملی تبدیل شدیم، یعنی نفت را از زیر پایمان در می آوریم و می فروشیم.
گرهمایی مبلغان بصیرتی جبهه انقلاب اسلامی با موضوع اقتصاد مقاومتی، انفال امام زمان (عج) و قرار دادهای جدید نفتی برگزار شد.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.