به گزارش ایرنا، در نماز جمعه امروز قم که در مصلای قدس قم برگزار شد، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه، قشرهای مختلف مردم و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.
** در ورودی مصلای قدس قم هلال احمر صندوق هایی برای جمع آوری کمک های مردم به مسلمانان میانمار قرار داده بود. در کنار این صندوق ها تصاویری از جنایات ارتش، بودائیان و دولت میانمار علیه مسلمانان و نیز سخنان رهبر معظم انقلاب در محکومیت این جنایات نصب شده بود.
** کمیته امداد امام خمینی(ره)قم نیز درخیابان های اطراف مصلای قم با برپایی چادرهایی، کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به دانش آموزان نیازمندان را در قالب جشن عاطفه ها جمع آوری می کرد.
جشن عاطفه ها به منظور ترویج فرهنگ انفاق، نوع دوستی، احسان و تلاش جهت برقراری عدالت اجتماعی ، پاسخ به رفع نیازهای دانش آموزان بی بضاعت به منظور جلوگیری از ترک تحصیل و اجرای طرح حامی یابی برای دانش آموزان بی بضاعت غیر یتیم این طرح پیش از آغاز سال تحصیلی و پیش از عید نوروز در سراسر کشور برگزار می شود.
** در ورودی مصلای قدس قم، ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقه تلویزیونی «تکاور 1» صورت می گرفت. در بنر تبلیغاتی این مسابقه نام های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم،نیروی انتظامی استان قم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبکه قرآن و عترت سیما، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و نیز شهرداری قم دیده می شد.
**حجت الاسلام سید حسین مومنی از خطیبان برجسته کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز مباهله و شان نزول آیه مباهله و ولایت گفت: بر اساس روایات یکی از بالاترین دلایل بر حقانیت امیرالمومنین علی(ع) آیه مباهله است.
** مدیرعامل صندوق نواوری و شکوفایی کشور نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به وجود 56 شرکت دانش بنیان در این استان گفت: 80 هزار دانشجو در قم وجود دارد که با توجه به ظرفیت های استان باید تعداد شرکت های دانش بنیاد قم به 800 شرکت دانش بنیاد افزایش یابد.
** نمازگزاران جمعه قم نیز برای پیروزی مردم میانمار، یمن و سوریه و نابودی مستکبران جهانی، آمریکا، اسرائیل دعا و جنایات کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.