به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: در راستای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا در ارتباط با برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان کالا، قرارگاهی بدین منظور در استان قم در بخش های اطلاعاتی، عملیاتی و راهور تشکیل شد.
وی افزود: در این رابطه ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی استان قم با اجرای طرحی در یکی از محورهای مواصلاتی سه دستگاه خودروی تریلی حامل کالای قاچاق را که از استان های جنوبی به مقصد تهران در حرکت بودند، متوقف کردند.
وی با اعلام این که پس از توقیف اولین خودرو با محموله اسکیت و اسکوتر قاچاق، راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند، ارزش بار قاچاق را بیش از پنج میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: خودروی دوم حامل 308 کارتن لوازم التحریر به وزن 10 تُن و ارزش هفت میلیارد ریال بود که توقیف و دو تَن در این رابطه دستگیر شدند.
درویشی افزود: خودروی سوم نیز حامل بیش از یک هزار کارتن شش تایی سِت ظروف آشپزخانه بود که با توقیف و دستگیری سه تَن در این رابطه؛ کارشناسان ارزش محموله را بیش از هفت میلیارد ریال برآورد کردند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به چندین کشفیات کالای قاچاق در هفته گذشته ارزش مجموع کشفیات اخیر مکشوفه را بیش از 20 میلیارد ریال عنوان کرد.

* هشدار پلیس به خودروهای فاقد کارت سرویس مدارس
بر اساس این گزارش، رئیس پلیس راهور استان قم با اشاره به فرارسیدن آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: خودروهای فاقد کارت سرویس مدارس اعمال قانون می شوند.
سرهنگ احمد پوربافرانی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: درباره سرویس مدارس افراد باید به سازمان تاکسیرانی شهرداری قم مراجعه کنند و شرکت هایی هستند که زیر نظارت این سازمان کار ایاب و ذهاب دانش آموزان را انجام می دهند که باید یک سری شرایط شامل صلاحیت ها و بحث عدم سوء پیشینه را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: برابر دستورالعمل کسانی که می خواهند سرویس مدرسه انجام دهند، باید گواهینامه پایه دوم به بالا داشته باشند.
رئیس پلیس راهور استان قم افزود: با استعلام سازمان تاکسیرانی از پلیس راهور استان قم صلاحیت راننده، شامل گواهینامه معتبر متناسب با خودرو مورد بررسی قرار می گیرد و نظر پلیس اعلام می شود.
وی با بیان این که افراد با داشتن گواهینامه پایه سوم به پایین صلاحیت سرویس مدرسه را ندارند، تصریح کرد: مسئولان تاکسیرانی اقدام های خود را درباره سرویس مدرسه ها آغاز و شرکت های زیر نظر این سازمان روند اجرایی کار را دنبال می کنند.
وی با اشاره به این که کسانی که شرایط دریافت کارت سرویس را ندارند نمی توانند به فرزندان محصل سرویس ارائه دهند، گفت: درخصوص سرویس مدارس در سال جاری چندین جلسه با حضور مسئولان آموزش و پرورش، تاکسیرانی و پلیس راهور انجام شده است.
پوربافرانی افزود: همکاران پلیس راهور به صورت گروه های بازرسی، هم زمان با آغاز سال تحصیلی با خودروهای فاقد مجوز برخورد و خودروهای مُتخلف را برابر کد تخلفاتی به ازای هر نفر سرنشین جریمه می کنند.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.