به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: مسلمانان باید از خود قدرتی نشان دهند و اجازه ندهند مردم مسلمان و مستضعف میانمار توسط بودایی ها به طرز فجیع کشته شوند.
وی بیان کرد: امروز بودایی ها مسلمانان را در میانمار تنها به جرم مسلمان بودن می کشند و می سوزانند و سازمان ملل در برابر این جنایات ساکت است و تنها آن را محکوم می کند.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
یکی از این منابع بنگلادشی گفت که مسئولان میانماری در امتداد سیم خاردار موجود در مرز 2 کشور اقدام به مین گذاری کردند.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش 'آنگ سان سوچی' رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.
این مرجع تقلید در ادامه، یکی از عوامل ضعف مسلمانان در برابر دشمنان را نشناختن غدیر ذکر کرد و گفت: اگر مسلمانان در طول تاریخ به معارف اهل بیت (ع) چنگ زده بودند و مساله سیاست و امامت که در غدیر متجلی است مورد پذیرش همگان قرار گرفته بود، امروز مسلمانان این گونه مورد ظلم قرار نمی گرفتند و اسلام عظمتی مثال زدنی داشت.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که عید غدیر خم از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است، گفت: در روز عید غدیر خم پیامبر اکرم (ص) به فرمان الهی، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و هزاران تن از مسلمانان آن زمان با امیرالمومنین پیمان بستند اما به عهد خود وفادار نبودند و انحرافی در جهان اسلام به وجود آمد که حاصل آن را امروز می توان در مظلومیت مسلمان در برابر دشمنان مشاهده کرد.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.