به گزارش ایرنا، هم زمان با برگزاری آیین جشن و سرور به مناسبت عید سعید غدیر خم در دفتر مراجع تقلید و عالمان دینی درقم ؛ خطیبان با تاکید بر شناخت واقعه غدیرخم و تبیین فرهنگ علوی و غدیر در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، سخنانی در رابطه با سیره زندگانی امام علی(ع) بیان کردند.
بر اساس این گزارش، با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، برخی از طلبه ها توسط مراجع تقلید و عالمان دینی به لباس مقدس روحانیت مُلَبَّس شدند.
در این آیین ها، شماری از طلبه ها توسط حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید ملبس به لباس روحانیت شدند.
بر اساس گزارش ایرنا، بیش از 40 تَن طلبه ایرانی و غیرایرانی توسط آیت الله صافی گلپایگانی و نیز بیش از 40 تن طلبه نیز توسط آیت الله نوری همدانی مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند.
بر اساس این گزارش، مراسم جشن و سرور به مناسبت عید سعید غدیر خم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بقعه های متبرکه امامزادگان(ع)، مسجد مقدس جمکران، مسجدها و حسینیه های سراسر استان قم برگزار شد.
«غدیر خم» نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر بزرگوار اسلام، در 18 ذی حجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خداوند متعال اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7406 / 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.