به گزارش ایرنا، حجت ‏الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی روز یکشنبه در گفت وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: این آیین به همت مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه و نهادهای گوناگون 26 شهریور ماه جاری پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور یکی از مراجع عظام تقلید و از سرداران سپاه ترتیب خواهد یافت.
وی با بیان این که تاکنون 40 شهید از حوزه ‎های علمیه در دفاع از حرم حضرت زینب(س)به شهادت رسیده اند، افزود: خانواده های روحانی پنج برابر قشرهای دیگر، شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و خوشبختانه میل به شهادت در میان طلبه ها به ویژه نسل جوان موج می زند و این موج بزرگ که در جامعه نیز گسترانیده شده است را، به شهدایی هم چون شهید حججی که در دنیا کم نظیر هستند، مدیون هستیم.
شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان، عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که چندی پیش اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، سر از پیکر پاکش جدا کردند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به سم پاشی های مکرر دشمنان به طور قطع این برنامه ‎ها نقش مهمی در خنثی سازی توطئه‎ های رسانه ای و فرهنگی دشمنان دارد و برگزاری این مراسم ها، تاثیرهای عمیقی در جامعه خواهد داشت.
نبوی افزود: در کنار تقدیر و تجلیل از خانواده های بزرگوار این شهدا؛ به دنیا نیز اعلام می شود که ملت ایران این جوانان را سرمشق و الگوی خود قرارداده است و هیچ حکومت جبار و ستمگری نمی تواند علیه ما اقدام کند.
وی گفت: بزرگداشت این مردان کم نظیر تسلای خاطری برای خانواده های آنهاست، نکته دیگر آن است که برخی از اشخاصی که با دین و اعتقادات زاویه دارند، اگر صحنه حضور نیروهای حزب اللهی و دفاع از این گونه حرکت ها کم شود، آنها سم پاشی خواهند کرد، چرا که این گروه ها از کُندی حرکت های ما سود می برند.
وی با اشاره به این که شهید حججی الگوی بسیار مناسبی برای نسل جوان است، اظهار کرد: حججی کسی بود که برای راضی کردن پدر و مادر برای اعزام به سوریه دست و پای آنها را بوسید و برای طلب رضایت، آنها را به پابوس حضرت امام رضا(ع) برد تا نشان دهد که دراین روزگاری که سرکشی به والدین به یک افتخار برای بعضی از جوانان مبدل شده است با احترام به والدین می توان به چه مقامی رسید.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده:جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.