به گزارش ایرنا، وی عصر چهارشنبه در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه ارتباط دولتمردان با حوزه های علمیه باید همواره برقرار باشد، اظهار داشت: هرچه این ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر باشد، برای پیشرفت کشور موثرتر خواهد بود، اما در این دیدارها باید عمل رهنمودها نیز مدنظر قرار بگیرد.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه از موضوعات مهمی که بارها تذکر داده ایم، موضوع حرام بودن اخذ دیرکرد در بانکها است، اظهار داشت: در دین مبین اسلام اینکه اگر کسی قرضی بدهد، نباید اضافه تر از آن پس بگیرد و این به هرشکلی حرام است.
وی در ادامه افزود: البته اگر شرط شود که قرض گیرنده در صورت دیرکرد مبلغی را به عنوان هبه به صاحب مال بدهد، اشکالی ندارد اما این فقط یکبار و مبلغ کاملا مشخص است و باید این را بدانیم که اسلام مسیر را نبسته است و در رابطه با کسانی که در پرداخت تسهیلات دیرکرد دارند، مسأله رهن و ضامن معتبر مطرح است.
این مرجع تقلید وجود برخی معضلات در صدا و سیما را مورد توجه قرار داد و گفت: در صدا و سیما گاهی مشاهده می کنیم که مثلا جشن رمضان را با حضور زنان و مردان بعضا بدحجاب برگزار می کنند و یا مثلا تبلیغاتی عظیم را برای تبلیغ یک مسأله جزئی قرار داده و یا از بانوان به صورت گسترده در تبلیغات استفاده می کنند که این مسائل درست نیست.
وی با اشاره به اهمیت مسأله اقتصاد، خاطرنشان کرد: در همه کشورها وقتی کالایی تولید می شود و یا خدماتی عرضه می شود، قیمت ها کاملا معین و مشخص است، اما در کشورمان آنچنان که باید و شاید نظارت بر قیمت کالاها وجود ندارد و قیمت ها نیز همواره افزایش یافته و در همه شهرها متفاوت است که دولت باید در این رابطه نظارت بیشتری داشته باشد.
آیت الله نوری همدانی همچنین تصریح کرد: مردم رأی داده اند که دولتی بر سر کار بیاید و قانون اساسی و دیگر قوانین را که همه مسائل آن مشخص است، اجرایی کند و این نیست هر کس هر کاری که بخواهد انجام دهد و هرچه در این مسیر و در تبعیت از رهبر معظم انقلاب گام بردارید موفق تر خواهید بود.
وی با بیان اینکه بیت المال بسیار مهم و پرداخت یارانه باید برداشته شود، اظهار داشت: مردم باید از لحاظ اقتصادی به گونه ای قدرتمند شوند که به این یارانه نیازی نداشته باشند و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که دریافت پول در ازای کار خواهد بود.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در سفر دو روزه به شهر مقدس قم با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگوو خواهد داشت.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.