به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، سید مهدی علیزاده طباطبایی در دیدار با شهردار و اعضای جدید شورای اسلامی شهر سلفچگان با تاکید بر وجود تعامل نزدیک میان محیط زیست استان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: نباید به دلیل این که برخی صنایع در گذشته دارای آلایندگی بوده و امروزه با پیشرفت علم و فناوری، این نقاط ضعف برطرف شده با این صنایع برخورد کرد و مانع از سرمایه گذاری آنها شد.
وی ادامه داد: اگر از سرمایه گذاران حمایت نکینم و امروز مانع از احداث صنایع مورد نیاز و مهم در قم شویم، فردا افسوس آن را خواهیم خورد و این اتفاقی است که در سال های گذشته برای این استان رخ داد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: توسعه و پیشرفت این منطقه ویژه اقتصادی عامل مهم توسعه و آبادانی بخش و شهر سلفچگان و استان قم است.
طباطبایی، اشتغال زایی برای نیروهای بومی را از جمله اولویت های اصلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم اعلام کرد و گفت: استفاده از نیروهای بومی اولویت منطقه ویژه اقتصادی برای اشتغال زایی است که این موضوع در مذاکره با سرمایه گذاران به آنها اعلام شده است.
وی ادامه داد: استفاده از نیروهای بومی باعث افزایش بهره وری کار و صرفه جویی در بسیاری از هزینه ها برای سرمایه گذاران شده است.
احداث منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2هزار هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه ویژه اقتصادی، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم اکنون سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، چین و هند در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فعالیت می کنند و بخشی از قطعات مورد نیاز در صنعت نفت به واسطه این سرمایه گذاری ها در این منطقه ویژه اقتصادی تولید می شود.
پروانه بهره ورداری برای 117 واحد تولیدی در این منطقه صادر شده است که از این تعداد بیش از 100 واحد مشغول فعالیت هستند.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.