به گزارش ایرنا، سردار حسین ظریف منش دوشنبه شب در دیدار با علما و مراجع عظام تقلید در قم افزود: این برنامه، سال گذشته در 170 شهر برگزار شد و بیش از 2 میلیون تن از آن بازدید کردند و در برخی از شهرها نیز این برنامه با حضور اهل سنت برگزار شد.
وی با اشاره به هجمه گسترده دشمنان علیه مرزهای فکری و عقیدتی شیعیان و گسترش شبهات در تمامی سطوح و لایه های جامعه، خاطرنشان کرد: امروز برنامه های معرفت افزا و فرهنگ ساز در رابطه با مقدسات تشیع به ویژه واقعه غدیرخم بسیار ضرورت دارد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به فضای گفتمانی در دهه امامت و ولایت برای تبیین هرچه بیشتر و بهره مندی از ظرفیت های بی بدیل واقعه غدیر، گفت: در چند سال گذشته همایش ها و جشنواره های گوناگون در عرصه های مختلف در رابطه با غدیرخم به انجام رسیده است.
وی با بیان این که برگزاری کارگاه های غدیرشناسی در اولویت برنامه ها قرار گرفته است، اظهار داشت: هنر به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای فرهنگ سازی در رابطه با واقعه غدیر مطرح است و تلاش داریم تا از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
مدیرعامل و اعضای بنیاد بین المللی غدیر دوشنبه شب در سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی از مراجع تقلید و حسینی بوشهری عضو خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کردند.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.