به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز دوشنبه در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری، با اشاره به احیای محله حائری توسط بخش خصوصی بیان کرد: از بخش خصوصی در این زمینه حمایت می کنیم تا الگویی برای اجرای این طرح در سایر محله های شهر باشد.
وی با بیان معضلات بافت های تاریخی و حاشیه شهرها اظهار کرد: با یک برنامه ریزی مناسب می توان این بافت ها را به یک فرصت تبدیل کرد و استفاده لازم و بهینه را از آنان برد.
وی با اشاره به واگذاری زمین های منطقه پردیسان اظهار کرد: سیاست دولت این است که واحدهای مسکونی را در این زمین ها ایجاد و به ساکنان بافت فرسوده واگذار کند.
پردیسان در منطقه 8 شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 77 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 90 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به این که برنامه های استان قم در آبان ماه سال 94 در ستاد ملی بازآفرینی تصویب شده است، اظهار کرد: از آن زمان در حال پیگیری مسائل استان هستیم.
وی با بیان این که نباید تنها بعد کالبدی بافت فرسوده مد نظر مسئولان باشد، تصریح کرد: باید مسائل دیگری هم چون مسائل امنیتی و اجتماعی نیز مورد توجه باشد که خوشبختانه این مساله مورد وفاق مسئولان استان می باشد.
بهشتی به تملک خانه های تاریخی در سال های اخیر در استان قم اشاره و خاطرنشان کرد: این مساله در قم کمی دیر اتفاق افتاد، اما امیدوار هستیم که بتوانیم از آثار و ابنیه تاریخی صیانت کنیم.
وی بیان کرد: عمده طرح ها در شهرهایی مانند قم نیاز به تملکات بسیاری دارد و این مساله کار سختی است که باید وزارت راه و شهرسازی توجه بیشتری را به اجرای طرح های با تملکات زیاد در شهر قم داشته باشد.
بهشتی در این جلسه که با حضور هوشنگ عشایری عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی ایران وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بر استمرار همکاری مسئولان استان قم با این شرکت تاکید کرد.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.