به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در این آیین اظهار کرد: عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهرک قدس نیز با اعتباری بیش از 25 میلیارد ریال امروز آغاز شد.
علی جان صادق پور با بیان این که شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان یکی از دستگاه‌ های خدمت رسان عمده ‌ترین منابع مالی خود را از طریق دریافت آب ‌بها و فاضلاب ‌بها دریافت می ‌کند، افزود: با توجه به رویکردهای اصلی نظام و دولت، این شرکت در تلاش است با جذب سرمایه‌ های بخش خصوصی از ظرفیت‌ های موجود بهره گرفته و طرح ها را در راستای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی تعریف و پیگیری کند.
وی، یکی از این طرح ها را ساخت نیروگاه آبی با ظرفیت حدود 3 مگاوات برق معرفی و خاطرنشان کرد: این طرح با اعتباری بیش از 170 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
صادق پور تامین پایدار انرژی با استفاده از ظرفیت موجود که پیش از این هدر می‌ رفت، تامین صد در صدی سرمایه مورد نیاز از طریق بخش خصوصی، کاهش دی اکسید کربن به میزان 11 هزار تُن در سال، اشتغال دائم حدود 10 تَن و تامین الزامات پدافند غیرعامل در تصفیه‌ خانه آب قم را از جمله مزیت ها و ویژگی ‌های این طرح برشمرد.
وی با بیان این که عملیات اجرایی این طرح از دی ماه سال گذشته آغاز شد و احداث آن کمتر از هشت ماه به طول انجامید، گفت: با مدیریت مناسب شرکت طراح و سرمایه ‌گذار و نیز ایجاد هماهنگی‌ های لازم در استان و همکاری مناسب استانداری این طرح زودتر از موعد مقرر به پایان رسید.
وی افتتاح سایت تولید برق از انرژی خورشیدی را از دیگر طرح های مهم مورد بهره‌ برداری شرکت آب و فاضلاب ذکر کرد و گفت: این طرح نیز با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال اعتبار و توان تولید 20 کیلو وات برق به بهره برداری رسید.
صادق پور گفت: طرح توسعه ساختمان ستاد مرکزی آبفا، حفر و تجهیز 2 حلقه چاه، توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب به طول 78 کیلومتر، نصب چهار شیر فشارشکن، اجرای بای پس در تصفیه ‌خانه آب و اصلاح زون بندی شهرک قدس از جمله طرح های دیگری است که امروز افتتاح شد.
وی اجرای خط انتقال و اصلی فاضلاب عمار یاسر، جا به ‌جایی خطوط لوله فاضلاب کنار پل جمهوری، جا به ‌جایی خط لوله فاضلاب جمکران، اجرای خطوط اصلی و شبکه توزیع تقاطع عمار یاسر و 15 خرداد، اجرای خطوط لوله آب تقاطع بلوار شهید کریمی و پیامبر اعظم(ص) را نیز از دیگر طرح‌هایی برشمرد که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
در پی انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریورماه سال 1360 به دست منافقین کوردل و شهادت 2 یار دیرین امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی، شهیدان محمدعلی رجایی رئیس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزیر، از دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.