به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری حرم حضرت معصومه(س)، حسن عندلیب در آیین آغاز رزمایش «همدلی و احسان» در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه، طی سخنانی بابیان اینکه شروع این رزمایش از اماکن مقدس و متبرک در پنج استان تهران، قم، خراسان رضوی، فارس و سیستان و بلوچستان است، بیان کرد: علاوه بر تعداد بسته‌های موردنظر، هر اندازه که مردم و خیران در ادامه کار به این رزمایش کمک کنند به همان میزان نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به نیازمندان کمک خواهد کرد و کمک‌ها افزایش خواهد داشت.

وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا چهار درمانگاه سیار را در استان قم مستقر کردیم و روزانه میانگین هزار نفر را ویزیت و داروی رایگان داده‌ایم.

وی بابیان اینکه در استان قم طی۲۰ روز بیش از ۲۰ هزار نفر ویزیت شده و داروی رایگان دریافت کرده‌اند، افزود: با توجه به ایام عید ضدعفونی معابر استان با همکاری گروه‌های جهادی انجام گرفت و ۱۵ هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم توزیع که این عملیات با همت گروه‌های جهادی و بسیج انجام شد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.