به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری قم درپیام بهرام سرمست آمده‌است: شوراهای اسلامی دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی، بارزترین نشانه مردم سالاری دینی نظام اسلامی و کارآمدترین ابزار برای نهادینه کردن مشارکت مردم در اداره امور کشور است.

پیام حاکیست: نظام مدیریتی مبتنی بر مشورت و خرد جمعی که ریشه در قرآن و مبانی دینی دارد و منتخبین مردم در این نهاد به عنوان بازوان اجرایی دولت و حلقه وصل بین حاکمیت و مردم، نقش مهم و اساسی را در پیشبرد و اجرای برنامه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شهرها و روستاها و تسهیل زمینه های تحقق توسعه پایدار در این مناطق بر عهده دارند.

پیام ادامه یافته است: با گذشت بیش از دو دهه از شکل گیری و استقرار نظام شورایی در کشور، امروز شوراهای اسلامی یکی از فراگیرترین تشکل های مردمی بهره‌مند از افکار، سلائق و اندیشه های مختلف و از ارکان مهم و تأثیرگذار در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها محسوب می‌شوند.

دراین پیام آمده‌است: هر چند در طی این سال‌ها و علیرغم همه توفیقات و دستاوردها، موانع و چالش هایی زیادی را نیز تجربه کرده است و بدون شک تقویت جایگاه بایسته و ایجاد شرایط مطلوب برای دستیابی به اهداف متعالی از تشکیل این نهاد، نیازمند آسیب شناسی و بازبینی در اشکالات و کاستی های گذشته و اصلاح قوانین موجود می‌باشد.

پیام حاکیست: اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی به اعضای محترم شوراهای اسلامی در استان قم، از زحمات تلاش گران این عرصه صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون همگی آنان را در انجام رسالت خطیر خدمتگزاری به مردم از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.