به گزارش روز شنبه مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی درنامه خود به محمدجواد آذری جهرمی  افزوده‌است: توسعه خدمات پایه داخلی، به‌ویژه جستجوگر ملی، مورد اهتمام جدی باشد.

وی ادامه داده است: از تأمین کنندگان این خدمات، ازجمله پیام‌رسان‌ها، که علی‌رغم کاستی‌های زیرساختی و سخت‌افزاری در مسیر تحقق استقلال کشور در فضای مجازی می‌کوشند، به‌ویژه در شرایط کنونی حمایت لازم صورت پذیرد.

وی  بیان کرده‌است: همراه با توسعه امکانات زیرساختی، سیاست‌های لازم جهت توسعه محتوای داخلی مدنظر باشد، ازجمله تمهیدات لازم جهت حمایت از تولید محتوای داخلی، با اختصاص سهم جدی‌تری از درآمد ناشی از ترافیک ایجادشده در شبکه اتخاذ گردد و پهنای باند شبکه‌های داخلی محور اصلی و مدنظر قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزوده‌است: مراقبت از امنیت شبکه و اطلاعات مربوط به حریم خصوصی شهروندان و کلان داده‌ها مورد اهتمام جدی باشد.

وی ادامه داده است: انتشار ویروس منحوس کرونا سبب اختلال در زندگی روزمره مردم شده و تغییرات متعددی در سبک زندگی و شیوه انجام امور و رفع احتیاجات با خود به همراه داشته‌است.

عضو فقهای شورای نگهبان اضافه کرده است: در این میان فضای مجازی به‌عنوان بزرگ‌ترین فرصت پیش روی جامعه انسانی و به‌ویژه مردم و مسئولین کشور، در کنار ظرفیت‌هایی که ایجاد نموده با کاستی‌ها و نقص‌هایی نیز روبروست که ضروری است رفع شود.

وی ادامه داده است: در چنین وضعیتی، ضرورت و اهمیت «قوی‏تر شدن» در فضای مجازی که از توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری است، بیش‌ازپیش نمایان می‌شود و برای این کار مهم‏ترین گام، «تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات» است که مطالبه قدیمی و مورد تأکید مکرر مقام معظم رهبری است و همواره مورد تأکید مراجع معظم تقلید و مطالبه حوزویان بوده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.