"علی مطهری" با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌های معاند در تخریب چهره قم، گفت: این‌ها شیطنت‌هایی که عده‌ای به خاطر مخالفتی که با روحانیت و انقلاب اسلامی دارند انجام می‌دهند و التبه ما نباید جدی بگیریم چراکه این فقط یک تلاش مذبوحانه در فضای مجازی است و مردم تحت تأثیر آن واقع نمی‌شوند.

وی با رد ادعای شیوع کرونا در استان قم، افزود: من هیچ‌گاه نگفتم استان قم و مردم قم عامل شیوع کرونا در ایران بوده‌اند، بلکه بر اساس نظر برخی کارشناسان و تجربه کشور چین گفتم اگر در همان ابتدا قم قرنطینه می‌شد، این ویروس کمتر به سایر نقاط کشور سرایت پیدا می‌کرد.

وی اضافه کرد: اما این‌که در مسئله قرنطینه نشدن قم، آیا وزارت بهداشت کم‌کاری کرده و یا موانعی در خود قم وجود داشته، معتقدم باید روشن شود؛ چراکه کسانی مانع این کار شدند که مسئولیت دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده، شیوع کرونا در ایران را به گردن مردم قم نیانداختم و این موضوع ربطی به مردم قم ندارد.

مطهری افزود: بحث من موضوع دیگری است که همان قرنطینه نشدن قم و لااقل کنترل خروجی‌ها از این شهر بود که باید عاملین آن مشخص شوند.

وی تصریح کرد: در قم تشخیص قطعی کرونا صورت گرفت و کار خوب مجموعه استان قم این بود که این موضوع را اعلام کردند و بعد وزارت بهداشت آن را تأیید کرد.

قم در اعلام تشخیص کرونا ملاحظه کاری نکرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم در اعلام تشخیص کرونا ملاحظه کاری نکرد، گفت: شیوع کرونا در ایران ربطی به مردم قم ندارد بلکه استان قم با تشخیص ویروس کرونا، تمام ایران را هشیار و حساس کرد.

وی با قدردانی از شجاعت مسوولان قم در اعلام شیوع کرونا در این استان ابراز کرد: مسوولان قم باوجود این‌که دو روزبه انتخابات مانده بود، ملاحظه‌کاری نکردند و موضوع فوت دو شهروند قمی براثر کرونا را اعلام کردند و این اعلام، کل جامعه ایران را هشیار کرد.

 مطهری اظهار داشت: سخن من این نبود که مردم قم عامل شیوع کرونا در کشور بوده‌اند، بنده البته ساکن قم نیستم اما بی‌ارتباط با قم هم نیستم و می‌دانم که مردم قم هم مثل بقیه مردم ایران و استان‌های دیگر و مثل مردم تهران، اصفهان و مشهد و غیره برخی مراعات می‌کنند و برخی هم نمی‌کنند.

وی با انتقاد از موج قم هراسی ایجادشده در رسانه‌های داخلی و خارجی گفت:  مردم قم در رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا، جدا از مردم ایران نیستند.

مطهری یادآور شد: اخبار خوشایندی را این روزها می‌شنویم که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان قم رو به کاهش است و این کاهش چشمگیر نشان از آن دارد که مردم قم توصیه‌های بهداشتی را رعایت و به هشدارهای وزارت بهداشت به‌خوبی عمل کرده‌اند.

چیزی به اسم قم هراسی در کشور وجود ندارد

وی افزود: مصاحبه اخیر من صرفاً یک اظهارنظر بود که اگر قرنطینه اولیه در مورد قم اجرا می‌شد، سرعت شیوع کرونا در کشور کمتر بود و  اصلاً بحث بنده درباره قم هراسی نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌طور که گفتم کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا در قم نشان از رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم قم و عملکرد خوب کادر درمان و پزشکی و مسئولان این استان دارد.

 وی با تاکید بر بی‌اثر بودن تلاش‌های رسانه‌های معاند در تخریب چهره استان قم اظهار کرد: چیزی به نام قم هراسی در میان مردم ایران وجود ندارد.

در قم بر اساس آخرین آمار رسمی تا هفته گذشته دست‌کم ۳۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان‌باخته‌اند و صدها نفر اکنون در بیمارستان‌های این شهر و چند برابر این رقم به دلیل داشتن علائم خفیف‌تر در منازل بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت نیز با شناسایی هزار و ۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی روز گذشته ، شمار کل مبتلایان به این بیماری به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر رسیده است که تاکنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران بهبودیافته و مرخص شده‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در پی اعلام آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: آنچه ما توصیه می‌کنیم، کاهش تجمع غیرضروری است. در هر شهر و استانی اگر این صحنه‌ها مشاهده شود، تا یک هفته آینده با خیز تعداد ابتلا مواجه خواهیم بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: باید توجه بیشتری به افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، داشته باشیم. این گروه، گروه پرخطر در ابتلا به ویروس کرونا هستند و بیشتر افرادی که فوت کرده‌اند بیش از ۶۰ سال سن داشته و به بیماری زمینه‌ای مبتلا بوده‌اند. خود این افراد هم باید در شرایط شیوع ویروس کرونا، توجه و مراقبت بیشتری انجام دهند.

جهانپور گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.