فرماندار قم در این جلسه، تصریح کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر سردار سلیمانی و شهید مظفری نیا ساعت ۱۴ در قم آغاز و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت و بعد از آن بدن مطهر شهید مظفری نیا در حرم مطهر به خاک سپرده می شود.

مرتضی حیدری افزود: تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) پیشنهاد مطلوبی بود که در نهایت به تصویب مسئولان کشوری نرسید.

وی عنوان کرد: آن چیزی که فردا در قم انجام می گیرد صرفا مراسم وداع بوده و به دلیل کمبود زمان و تعداد متراکم جمعیت امکان تشییع وجود ندارد.

مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه روز دوشنبه تعطیل است

حیدری خاطرنشان کرد: روز دوشنبه تمام مقاطع تحصیلی استان در سطح مدارس، حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی تعطیل می باشند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از یک میلیون جمعیت در یک ظرف زمانی کوتاه در محل میدان آستانه و خیابان های اطراف تجمع می کنند که باید آمادگی های لازم توسط تمام دستگاه های خدمات رسان و تامین مایحتاج عمومی ایجاد شود.

حیدری اظهار داشت: مستند سازی و ثبت مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی با شکوه و عظمت لازم انجام بگیرد.

فرماندار قم همچنین بیان داشت: ادارات و نهادهای دولتی استان قم تا ساعت ۱۲ ظهر در حالت آماده قرار داشته و بعد از آن کارکنان می توانند برای حضور در مراسم وداع حضور یابند.

وی در ادامه بیان کرد: با ترور سردار سلیمانی مبادلات و معادلات عرصه جهانی در حال تغییر و تحول می باشد.

حیدری تصریح کرد: آن چیزی که در روزهای گذشته بیش از پیش جلوه داشت درایت و مدیریت رهبری بعد از ترور سردار سلیمانی بود که مانع از به آشوب کشیدن منطقه توسط آمریکا و ایادی آنها شد.

تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی در قم انجام نمی گیرد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم نیز بیان کرد: فردا فقط مراسم وداع با پیکر مطهر سردار سلیمانی در قم انجام می شود و باید در زمان ۲ ساعت اختصاص یافته این مراسم به پایان برسد.

حسین امیری قمی تاکید کرد: برای انجام صحیح فعالیت های استان قم در مراسم وداع با پیکیر شهید سلیمانی این پیکر مطهر باید راس ساعت ۱۴ وارد قم شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که زمان حضور پیکر مطهر سردار سلیمانی در قم افزایش پیدا می کند امکان تشییع وجود دارد در غیر اینصورت فقط مراسم وداع در میدان آستانه برگزار می شود.

وی عنوان کرد: حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سخنران مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سلیمانی خواهد بود.

هیات های مذهبی قم آماده تشییع پیکر شهید مظفری نیا هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز بیان کرد: زمان اندک وداع با پیکر سردار سلیمانی و استقرار تابوت مطهر این سردار در یک نقطه مانع از ایجاد شور و اشتیاق لازم خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی ادامه داد: برای تشییع پیکر مطهر شهید شهروز مظفری نیا آمادگی و درخواست های زیادی از سوی گروه های مردمی وجود دارد.

وی ابراز کرد: زیرساخت و ظرفیت های استان برای وداع و تشییع با پیکر مطهر سردار سلیمانی کافی و اقناع کننده نیست.

وی تاکید کرد: هیات های مذهبی قم برای تشییع پیکر شهید مظفری نیا آمادگی داشته و شایسته است مراسم ویژه ای در خاکسپاری این شهید انجام بگیرد.

دستگاه های امداد و نجات قم در آماده باش کامل قرار دارند

سپس مدیرکل مدیریت بحران استان قم اظهار داشت: تدابیر کارگروه امداد و درمان از قبل از مرزهای جغرافیایی قم تا تمام مراکز و معابر شهری قم پیش بینی شده است.

محسن اروجی اضافه کرد: تمام دستگاه های امداد و نجات استان برای برای برگزاری باشکوه مراسم وداع با پیکر مطهر سردار سلیمانی در آماده باش کامل قرار دارند.

وی افزود: با پیش بینی های صورت گرفته در صورتی که مشکلی برای فردی ایجاد شود تمام خدمات درمانی در محل حادثه انجام می گیرد.

اروجی اضافه کرد: مرکز بهداشت کارگروه امداد و درمان استان قم مسئولیت نظارت بر ایستگاه های صلواتی را انجام خواهند داد.

وی عنوان داشت: ۶ آمبولانس هلا احمر و ۴ آمبولانس سپاه در هسته مرکزی شهر استقرار پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: نیروهای امداد و نجات قم از ساعت ۸ صبح در میدان آستانه استقرار پیدا کرده و تمام مرکزهای درمانی قم در آماده باش کامل قرار خواهند گرفت.

وداع با پیکر مطهر سردار سلیمانی مانور قدرت ملت ایران است

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم نیز بیان کرد: وداع  و تشییع با پیکر مطهر سردار سلیمانی مانور قدرت و اقتدار ملت ایران بوده و باید در بهترین وضع ممکن انجام بگیرد.

احمد حاجی زاده تصریح کرد: تمام مسئولان و مردم قم با صرف مراسم وداع با پیکر مخالف هستند اما به دلیل زمان اندک و ۲ ساعته اختصاص یافته به قم امکان تشییع مراسم ممکن نخواهد بود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم نیز وی بیان کرد: شهرداری قم برای مراسم وداع با پیکر مطهر سردار سلیمانی و تشییع شهید مظفری نیا در آمادگی کامل قرار دارد.

سید محسن میرهادی اظهار کرد: آماده سازی و فضاسازی فیزیکی شهر قم برای استقبال از پیکر مطهر این سردار فداکار در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: مباحث مربوطه به سرویس های بهداشتی و امور خدماتی دیگر به صورت ویژه در حال آماده سازی می باشند.

میرهادی ابراز کرد: ایستگاه های صلواتی بعد از دریافت مجوز برپا می شوند اما در اطراف حرم و میدان آستانه امکان برپایی این ایستگاه به دلیل تراکم جمعیت وجود ندارد.

تعطیلی بازار قم به مناسبت شهادت سردار سلیمانی 

از سوی دیگر و در راستای اعلام آمادگی استان قم برای برگزاری هر چه باشکوه تر آیین وداع با سردار شهید سلیمانی، رییس اتاق اصناف قم نیز گفت: بازار قم به مناسبت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی روز دوشنبه تعطیل است.
به گزارش روابط عمومی این اتاق، حسن احمدلو ضمن تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی از تعطیلی بازار قم به همین مناسبت در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه خبر داد و گفت: بازاریان و اصناف ضمن تعطیلی محل کسب خود، اقدام آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن این فرمانده بزرگ مقاومت را محکوم می‌کنند.
وی با بیان اینکه کسبه و بازاریان قم همچنین با برافراشتن پرچم‌های سیاه در محل بازار، به سوگواری در شهادت سپهبد شهید سلیمانی پرداخته و با نصب پارچه نوشته‌هایی بر ادامه راه آن شهید تاکید کردند.اظهار داشت: به همین مناسبت کسبه و بازاریان با سیاه‌پوش کردن محل کسب خود همدردی خود را با سایر اقشار ملت شهیدپرور ایران اسلامی نشان دادند و خواستار ادامه مقاومت در برابر استکبار جهانی شدند
رییس اتاق اصناف مرکز قم ادامه داد: کسبه و بازاریان قم همراه با مردم ولایتمدار سراسر کشور روز جمعه با اطلاع از شهادت سپهبد سردار سلیمانی در مساجد و تکایا حضور یافته و با مداحی و مرثیه سرایی به عزاداری پرداختند و به همین مناسبت آیین یادبودی در بازارقم برگزار شد و مردم عزادار در غم از دست دادن سردار دلها اشک ماتم ریختند.
گفتنی است همزمان با تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی بازار های قم نیز روز دوشنبه تعطیل است.
همچنین امروز یکشنبه مراسم گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در مسجد ملاجعفر بازار قم به همت بازاریان و کسبه قم، سازمان بسیج اصناف و بازاریان قم و برخی اتحادیه ها از جمله لوازم خانگی و پارچه فروشان با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری برگزار و در پایان ان قطعنامه بزاریان و اصناف قم قرائت شد.

حضور خانواده جمعیت هلال احمر در وداع پرشکوه با شهید صلح و امنیت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در اظهاراتی از حضور پرشور خانواده جمعیت هلال احمر در وداع با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در قم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ دکتر محمد گل فشان اظهار کرد: ۲۰۰ امدادگر برادر و خواهر هلال‌احمر پوشش امدادی مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی را در قم به عهده دارند.
وی با بیان اینکه ۲ هزار نفر از جوانان، امدادگران و داوطلبان عضو هلال احمر استان قم این شهید والامقام را بدرقه می کنند، افزود: اعضای جوان نیز در قالب تیم سحاب و با هدف ارائه خدمات امدادی، راهنمایی و همراهی بیماران احتمالی در مسیر تشیع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی به ارائه خدمات بشردوستانه خواهند پرداخت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: پوشش امدادی ویژه برنامه و مسیر تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی در قم با به‌کارگیری ۵ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه خودروی نجات، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس اجرایی می شود.
گل فشان با بیان اینکه از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۶ دیماه خدمت رسانی آغاز خواهد شد خاطرنشان کرد: همچنین امداد هوایی این مراسم توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر پوشش داده خواهد شد.
وی یادآور شد: علاوه بر پوشش امدادی ۲ پایگاه ویژه در حرم مطهر و مسیرها، با توجه به حضور احتمالی دوستدارن سردار دل ها از استان های مجاور در قم، پایگاه های امداد جاده ای جمعیت

تشییع پیکر مطهر شهید سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمش سرهنگ پاسدار شهید شهرود مظفری نیا و مراسم وداع با این دو شهید والامقام در استان قم  روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۸ ساعت ۱۴ از مسجد امام حسن عسگری به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چندتن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.