حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی روز سه‌شنبه در همایش تخصصی مبانی و راهبردهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، در مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی قم، بیان کرد: نظام اسلامی شرایط را برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است و امروز مردم در میدان‌های حساس درصحنه حاضر هستند و با هوشیاری و بصیرت از نظام دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که گفتمان مقاومت در میان مردم روزبه‌روز تقویت می‌شود،‌ افزود:‌ انقلاب اسلامی نشان داد که آمریکا شکننده است و با مقاومت می‌توان توطئه‌های این کشور را درهم شکست.

وی ادامه داد:‌ انقلاب اسلامی با پشتوانه مردم به‌عنوان نظامی ولایی در برابر مستکبران عالم ایستاد و شاخصه ابرقدرتی را از آمریکا گرفت.

حاجی صادقی بابیان اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای پیشرفت روزافزون کشور،‌ گفت:‌ آنچه در این بیانیه مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده نسخه‌ای شفابخش برای رفع مسائل و مشکلات است که باید به‌خوبی تبیین و در میدان عمل پیاده‌سازی شود.

وی ادامه داد: مسئولان آمریکایی می‌گفتند نباید انقلاب ایران به چهل‌سالگی برسد و از تابستان داغ برای کشور ما خبر می‌دادند، اما بیانیه گام دوم باافتخار به دستاوردهای گذشته روح و حیاتی تازه به انقلاب اسلامی بخشید و نشان داد این نهضت توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: بیانیه گام دوم در بخش نخست تصویری جامع و صحیح از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و ارزیابی از گذشته آن ارائه می‌دهد و تأکید دارد که ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی،‌ استقامت بر شعارها و آرمان‌های آن است.

حاجی صادقی گفت:‌ انقلاب اسلامی فراز و نشیب داشته اما متوقف نشده، درحالی‌که دشمنان آن همواره عقب‌نشینی کرده‌اند و امروز دشمنان ما اعتراف می‌کنند که انقلاب اسلامی سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است.

وی با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی از پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب در هراس جدی است،‌ افزود: دشمنان از نبرد سخت مأیوس شده است و به این ناتوانی اعتراف دارد،‌ امروز چون نمی‌توانند از راه نبرد نظامی به خواسته‌های خود دست یابند،‌ میدان جنگ را تغییر داده‌اند.

حاجی صادقی با اشاره به لزوم تلاش مستمر برای کاهش فاصله میان واقعیت‌ها با آرمان‌های ترسیم‌شده انقلاب اسلامی‌، بیان کرد: هر جا از اصول ترسیم‌شده برای انقلاب فاصله گرفتیم،‌ دچار مشکلاتی شدیم که راه‌حل آن بازگشت به اصول اصیل انقلاب اسلامی است.

وی بابیان این‌که ولایت محوری و تقویت ارتباط میان مردم با ولایت باید در کانون توجه باشد، ادامه داد: انقلاب در ۴۰ ساله دوم خود با فتنه‌های خطرناک‌تری مواجه خواهد شد و نیاز است که مردم با هوشیاری بیشتری درصحنه باشند تا خطرات به انقلاب اسلامی آسیب نزند.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) نیز در این همایش گفت: نهاد علم برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رسالت سنگینی بر عهده دارد.

محمدرضا حسنی آهنگر با اشاره به این‌که ۱۱ دانشگاه و پژوهشگاه علمی در زیرمجموعه سپاه پاسداران فعالیت می‌کنند، افزود: قرارگاه دایمی به‌منظور پیاده‌سازی میدانی اهداف و اقدامات موردتوجه در بیانیه گام دوم انقلاب در مراکز علمی سپاه پاسداران تشکیل‌شده است. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.