نصرت‌الله لطفی روز پنجشنبه درجلسه ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، بیان کرد: این مراسم که دارای ابعاد مختلف دینی و انقلابی است، نباید محدود به شرکت اقشار خاص همچون دانش آموزان باشد،‌ بلکه باید همه اقشار مردم و مسئولان در آن شرکت فعال داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در بیش از ۹۰۰ شهر و شهرستان کشور، افزود: مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان نماد روح استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان است و باید باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود.

وی ادامه داد: مراسم ۱۳ آبان متعلق به گروه خاصی نیست،‌ بلکه جنبه حاکمیتی و عمومی دارد و همه سخنرانان این مراسم در رابطه با استکبارستیزی،‌ دستاوردهای مقاومت فعال و نمادهای فروپاشی شیطان بزرگ،‌ آمریکای جنایتکار،‌ به تبیین مواضع انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

لطفی گفت: همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد باید برای بصیرت افزایی و دعوت از اقشار مختلف برای شرکت فعال در این مراسم با همه توان وارد میدان شوند و در این راه استفاده از تبلیغات محیطی و شهری اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی بیان کرد: سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه و همچنین افراد صاحب میز خطابه باید اهمیت گرامیداشت روز ۱۳ آبان و شرکت در راهپیمایی این روز را برای مردم تبیین و آنان را به حضور پرشور در این مراسم ضد استکباری دعوت کنند.

وی با اشاره به لزوم شرکت گسترده مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این راهپیمایی،‌ ادامه داد:‌ تجربه نشان داده هر جا خادمان مردم درصحنه حاضر باشند،‌ استقبال مردم از برنامه‌های انقلابی بیشتر می‌شود و در همین رابطه نیاز است تا مسئولان و مدیران اهتمام لازم را به شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، گفت: مجموعه تحولات منطقه نشان می‌دهد که استکبار جهانی توطئه‌هایی علیه خط مقاومت و ملت ایران را دنبال می‌کند و در این شرایط راهپیمایی روز ۱۳ آبان بهترین فرصت برای تبیین نقشه‌های شوم دشمن و خنثی‌سازی آن با بصیرت افزایی بیشتر در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان در شهر قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی،‌ افزود: باید شرایط حضور مردم قم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ بیش‌ازپیش تسهیل شود و همه دستگاه‌های متولی در این خصوص به وظیفه خود عمل کنند.

وی بیان کرد: مردم قم هم‌زمان با روز ۱۳ آبان از ساعت ۹ و سی دقیقه صبح در میدان روح‌الله و در جوار بیت امام راحل(ره) تجمع خواهند کرد و پس از احترام به این مکان شریف به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت می‌کنند.

لطفی گفت: از همه مسئولان انتظامی و امنیتی استان و آستان مقدس حضرت معصومه(س) می‌خواهیم با مدیریت مراکز بازرسی، شرایط عبور و مرور آسان شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان را در خیابان ارم فراهم کنند.

وی بیان کرد: پس از حضور یافتن راهپیمایان درحرم مطهر حضرت معصومه(س) سخنرانی این مراسم توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا پیش از اذان ظهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام‌شده مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در شهر قم به لطف الهی و شرکت گسترده مردم و مسئولان،‌ بسیار باشکوه برگزار خواهد شد و مشت دیگری بر دهان استکبار خواهد بود.

۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.