به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علی نوبخت در جلسه ای با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس، افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این زمینه وارد عرصه شده و گایدلاین ها را طراحی کرده است.

وی اضافه کرد: امنیت و سلامت اساس هر حکومت است و باید یادمان باشد که در چه شرایط جنگ اقتصادی هستیم.

وی بیان کرد: قم ظرفیت دارد که به عنوان پایلوت اجرای طرح نظام ارجاع باشد و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم تقاضا داریم در این زمینه تلاش کنند.

نوبخت تاکید کرد: پیگیر مشکلات بهداشتی و درمانی استان قم در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هستیم و امیدواریم بتوانیم بودجه ای را برای رفع برخی از مسائل قم جذب کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان این که آسیب شناسی در کارها باید در دستور کار باشد، گفت: خدمات گسترده ای در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور در حال انجام است، اما متاسفانه اجرای برخی برنامه های غلط موجب بروز مشکلاتی شده که امیدواریم برطرف شود.

ابوالفضل سروش بیان کرد: توسعه زیرساخت های درمانی در قم قابل مقایسه با گذشته نیست و اقدامات ارزشمند بسیاری در این عرصه انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات درمانی قم، گفت: کمیسیون آماده همکاری برای رفع این مشکلات است و امیدواریم بتوانیم با کمک نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم، این مشکلات برطرف شود.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اجرای سیستم ارجاع و سطح بندی خدمات امری است که مجلس بارها بر آن تاکید دارد.

حیدرعلی عابدی گفت: در قانون چیزی را کم نداریم، اما اجرای آن به درستی باید انجام شود، توجه به برنامه و قوانین تمامی مشکلات را برطرف می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حساسیت به مسائل درمانی استان دارند که از تلاش های آن ها قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری گفت: نظام ارجاع امر مهمی است که متاسفانه به آن توجه نشد و این امر علاوه بر افزایش هزینه ها موجب بروز مشکلات بسیاری نیز شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قم مشکلات بسیاری در حوزه بهداشت و درمان دارد، افزود: البته قم نسبت به آنچه که بود رشد بسیاری دارد و توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در قم را شاهد هستیم، اما نباید مشکلات و کمبودهای بهداشتی و درمانی را نادیده گرفت.

ذوالنوری با اشاره به جایگاه شهر قم، گفت: توجه به قم و همچنین حضور توریست های درمانی در این شهر را داریم و باید در توسعه خدمات رسانی در همه زمینه های بهداشتی و درمانی قدم برداریم.

محمدرضا قدیر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در استان قم، ابراز امیدواری کرد با این حضور، شاهد رفع مشکلات و تنگناها در بخش بهداشت و درمان استان باشیم.

رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با سفر به قم از طرح های بهداشتی و درمانی قم بازدید کردند و در جلسه ای با حضور هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس به بررسی مشکلات این بخش پرداختند.

همچنین اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور در بیمارستان شهید بهشتی قم، ضمن عیادت از بیماران، در جریان وضعیت خدمات رسانی به بیماران قرار گرفتند.

/۲۰۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.