بعد از چهار روز رقابت گروه های نمایشی پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین طلوع در اردبیل به کار خود پایان داد
.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، این جشنواره که با حضور شرکت کنندگانی از چهار استان آذربایجان شرقی  و غربی، زنجان و قزوین به مدت چهار روز برگزار شد شامگاه امروز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان طلوع که در چهار بخش و با شرکت هنرمندان معلول برگزار شد هنرمندان در بخش های میدانی و خیابانی، کودک و نوجوان، صحنه ای و بخش نمایشنامه نویسی با یکدیگر رقابت کردند.
این جشنواره از ۲۹ آبان در اردبیل آغاز شد و شرکت کنندگان این جشنواره با حضور در صحنه های مختلف اجرا توانمندی هنری خود را در معرض دید تماشاگران گذاشتند.
پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان طلوع در حالی امروز به کار خود پایان داد که مجید واحدیزاده دبیر این یک روز مانده به مرایم اختتامیه به دلیل ایست قلبی از بین ما رفت و برای همیشه صحنه تئاتر را خالی کرد.
مجید واحدیزاده هنرمند برجسته اردبیلی قریب به ۵ ماه برای پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان طلوع با جان و دل مایه گذشت اما گویی پرده آخر تئاتر زندگی وی با وداع آمیخته بود.
در مراسم اختتامیه این جشنواره یاد و نام این هنرمند فقید اردبیلی گرامی داشته شد.

اردبیل ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر را دارد

بهزاد ستاری در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان طلوع اردبیل اظهار کرد: جوامع پیشرفته امروز دیگر معلولیت را محدودیت نمی دانند بلکه معلولان در این جوامع جایگاهی همچون سایر انسان های عادی دارد.

وی با اشاره به اینکه حق و حقوق معلولان در جامعه ما نیز مشخص است، خاطرنشان کرد: حضور هدفمند معلولان در جامعه و تامین امنیت حضور آنان وظیفه اصلی سازمان بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تلفیق توانمندی را همین حضور موثر معلولان در جامعه اعلام کرد و گفت: اگر جامعه ما این شرایط ادغام و تلفیق را فراهم کنند قطعا استعدادهای نهفته معلولان نیز شکفته شده و این افراد از کنج عزلت خانه های خود راهی جامعه شده و حضوری فعال خواهند داشت.

ستاری رفع موانع حضور معلولان در جامعه از سوی مسئولان را مهم خواند و اضافه کرد: تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان باید از سوی مسئولان آغاز شده و اگر ذهن های ما در راستای خدمات رسانی به معلولان مناسب سازی شود قطعا در ارایه خدمات اجتماعی به معلولان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی برخی ساختارهای اجتماعی را مانعی بزرگ برای حضور معلولان در جامعه اعلام کرد و گفت: مهمترین مسئولیت سازمان بهزیستی توانمندسازی و حذف محدودیت های جامعه هدف است و تمام تلاش خود را در این راستا به کار بسته اند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه هنر تئاتر تلفیق و توانمندسازی را توامان دربردارد بیان کرد: با مردم زندگی کردن و در کنار مردم بودن برای معلولان بسیار ارزشمند است و آنان را به فردی مهم و تاثیرگذار در جامعه تبدی می کند.

ستاری با بیان اینکه این جشنواره تلفیق افراد سالم و افراد معلول بود تصریح کرد: توانمندسازی و توانبخشی یکی از رسالت های اصلی سازمان بهزیستی است که پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر
معلولان طلوع اردبیل این اصل را به نحو احسن نشان داد.

وی اظهار امیدواری کرد، با تقویت مدیریت ها در استان و منطقه بیش از ابن بتوان در راستای اعتلای هنر جامعه معلولان گام برداشت.

رئیس ستاد پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان طلوع اردبیل با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی چندسالی است با درک این حساسیت ها و شناخت استعداد جامعه هدف خود وارد عمل شده است، گفت: هنرمندان معلول ما توانایی حضور در عرصه ها و صحنه های بین المللی را دارند و اردبیل این ظرفیت را
دارد تا میزبان جشنواره های جهانی و بین المللی در این حوزه باشد.

ستاری حضور اساتید برجسته هنر تئاتر کشور را در این جشنواره برای هنرمندان و مشتاقان این تئاتر مغتنم دانست و افزود: این حضور باعث دلگرمی هنرمندان منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد مجید واحدیزاده هنرمند برجسته و فقید اردبیلی گفت: دو شاخصه برتر و مهم واحدیزاده عشق به کار و دانش و تجربه این عزیز از دست رفته بود که بنده مطمئن هستم جوانان هنرمند تئاتر با استفاده از آموزه های واحدیزاده جایگاه این هنرمند را در استان پر خواهند کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.