با مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان سومین نشست تخصصی نمایندگی بند ناف رویان ویژه پزشکان متخصص شهرستان مشگین شهر برگزار شد
.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، این نشست  با عنوان تبیین اهمیت ذخیره سازی سلولهای بنیادی بند ناف برگزار شد، دکتر پاکدل رئیس بیمارستان ولی عصر مشگین شهربا تشریح برخی از فعالیتهای این بیمارستان تصریح کرد: هیئت مدیره این بیمارستان جهت همکاری با شرکت بن یاخته رویان اعلام آمادگی می کند.
وی گفت: مدیریت بیمارستان ولی عصر همکاری‌های لازم را در خصوص نمونه گیری، انتقال نمونه و اقدامات بعدی با نمایندگی بانک خون بند ناف خواهد داشت.
در ادامه دکتر ضرابی با اشاره به اهمیت ذخیره سازی سلولهای بنیادی تصریح کرد: این نشست اولین نشست هست که خارج ازمرکز استانها برگزار می گردد بطوریکه امیدواریم این روند را بتوانیم توسعه دهیم.
به گفته وی برگزاری این نشست در استان اردبیل و شهرستان مشگین شهر نشان از علاقه مدیران به اهمیت ذخیره سازی سلولهای بنیادی است.
 مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان سلول بنیادی را دارای قدرت تکثیر وقدرت تمایز عنوان کرد و گفت: پتانسیل سلولهای بنیادی از نظر ظرفیت به چندین مورد تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند.
ضرابی تصریح کرد: خون بند ناف یک منبع از سلولهای بنیادی است که در درمان بیماری‌های بدخیم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی اولین پیوند را سال 1988 در جهان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 35 نفر از ذخیره سازی خون ناف نوزاد در جهان پیوند انجام داده است.

وی بانک خون خصوصی و عمومی را روشهای ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد عنوان کرد و گفت: هم اکنون در ایران ذخیره سازی خصوصی توسط شرکت بن یاخته های رویان انجام می شود و مقداربانکهای خون بند ناف نوزاد عمومی بسیار کمتر است.
وی افزود: تحقیقات زیادی در سطح جهان در کشورهای مختلف در حال انجام است که در کشور ایران نیز در این زمینه بیمارهای cp و اتویسم در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان تصریح کرد: در بانک خصوصی رویان 40 نمونه از کشور عمان و عراق داریم.

وی ادامه داد: از کل نمونه های ذخیره سازی شده در این شرکت54 درصد نمونه ها از نوزادان پسر و 46 درصد از نوزادان دختر بوده است بطوریکه 14 درصد از طریق زایمان طبیعی و 86 درصد از طریق سزارین می باشد. به گفته ضرابی در کل کشور 29 دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان فعال است که 105 بیمارستان در تهران و 200 بیمارستان در شهرستانها با این شرکت همکاری دارند بطوریکه نمایندگی استان اردبیل از دفاتر فعال و پیشرو این شرکت در کشور بشمار می‌آید که تاکنون توانسته بیش از 600 نمونه ذخیره سازی کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.