به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عابدیان در خطبه نماز جمعه اردبیل افزود: حمایت های مردمی باید ادامه پیدا کند تا آلام این مصیبت تسکین یابد و در این زمینه مردم متدین لازم است با تمام توان به صحنه بیایند همانگونه که تاکنون در صحنه بوده اند.
وی با اشاره به تصویب سیاست های پیشگیری از زلزله در 10 سال پیش، از تعلل در اجرای آن ابراز گله مندی کرد و گفت: برخی شبهه افکنی و بدعت های جدبد که بگوید خداوند با زلزله، قومی را دچار عذاب خویش ساخته بی اساس است.
امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) همگان مخصوصا جوانان را به مطالعه سیره معصومین جهت دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی دعوت کرد.
عابدیان درباره انتصاب استاندار جدید اظهار کرد: مسئولیت در دین ما، وسیله تقرب و ارتقای الی الله است چون صاحب منسب شدن زمینه خدمت بیشتری را به مردم فراهم می نماید. ما از استاندار جدید تقاضا داریم که با این نگاه معنوی و نگاه پدرانه با مردم و جناح ها برخورد داشته باشد و شایسته سالاری را راس کارهای خود قرار دهد.
وی با اشاره به قابلیت های کم نظیر استان اردبیل گفت: از استاندار محترم می خواهیم با در نظر گرفتن منافع و مصالح استان، در احقاق حق و دفاع از حقوق آن سعی و تلاش نماید و در این زمینه از بخش خصوصی و سرمایه های مردمی نیز به نحو احسن بهره ببرد.
خطیب جمعه اردبیل از مردم، نمایندگان و مسئولان نیزخواست نهایت همکاری را در حوزه اشتغالزایی ،حوزه فرهنگی و حمایت از نخبگان با استاندار جدید را داشته باشند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به تشکیل مثلث عبری، عربی و غربی بیان کرد : عربستان به عنوان مترسکی است که ابزار واقع شده و با صدور دستور برای سایر کشورها در صدد جبران شکست داعش است.
وی افزود: آنها می خواستند با داعش، اسرائیل را در حاشیه امن نگه دارند ولی وقتی شکست خورد، طرح برنامه هایی همچون قضیه لبنان و استعفای سعد حریری را در دستور کار خود قرار دادند.
امام جمعه موقت اردبیل گفت: اکنون استکبار جهانی در صدد است تا ایران را در مقام انفعال قرار دهد و اخیرا رئیس جمهور فرانسه نیز با طرح مباحثی سعی کرد مقدمات مذاکرات موشکی را فراهم نماید که البته این امر خلاف خواسته مردم و مسئولان ماست.
خبرنگار:یعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.