نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت نباید با تبعیض در تخصیص اعتبارات به ویژه راه آهن به باورسوزی مردم دامن بزند
.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت الاسلام سیدحسن عاملی در آئین معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار کرد: استاندار جدید اردبیل آشنا به محیط این استان است و قطعا با پذیرش مسئولیت و همچنین استقبالی که صاحبان صنعت و عمران از این چهره کوشا و فعال داشتند نشان می دهد که یک تحول جدی و اساسی را در استان منتظر بود.
وی با بیان چندین توصیه به استاندار جدید اردبیل خاطرنشان کرد: استاندار اردبیل نباید خود را مدیون و منت دار کسی، گروهی و جناحی بداند بلکه باید با استقلال تمام و بدون اینکه به کسی باج دهد در سنگر خدمات رسانی حاضر شده و تنها رضای الهی و مردم را در نظر گرفته و در باب مسایل کلان کشوری، انقلاب و نظام به اهداف و آرمان های این کشور پایبند باشد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری محدودیت منابع دولتی را یادآور شد و گفت: ما زمانی نمره عالی به استاندار جدید خواهیم داد که در جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی موفق عمل کرده و گره ای از مشکلات این استان را با ایجاد این ظرفیت فراهم کند چرا که بسیاری از خارجی ها با تضمین بانک مرکزی آماده سرمایه گذاری در این استان هستند.
عاملی با بیان اینکه استان اردبیل چشم انتظار تصویب نهایی منطقه آزاد است تا از برخی تنگناها عبور کند، بیان کرد: در این زمینه سیاست یک بام و دو هوای دولت و مجلس جوابگو نخواهد بود چرا که این دوگانگی رفتار به باورسوزی منجر شده در حالی که ضرورت دارد با لابی گری و پیگیری نمایندگان مجلس استان اردبیل از ظرفیت منطقه آزاد بهره مند شود.
وی تکمیل راه آهن اردبیل را مطالبه فراگیر و عمومی از دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: اصلا عادلانه نیست که یک استان 500 میلیارد تومان اعتبار راه آهن داشته باشد اما استانی دیگر نظیر اردبیل 27 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته باشد که این ناعدالتی و تبعیض باورسوزی های عمومی را به دنبال دارد.
امام جمعه اردبیل به استاندار اردبیل توصیه کرد؛ تا در صیانت از حقابه استان از قزل اوزن و ارس و تقویت زیرساختی همچون تولید آب در این استان دقت و توجهی جدی داشته باشد و بدون سیاه نمایی و یا هجمه ای به شکل منطقی و آرام حقابه های استان از حوزه های آبریز مشترک تامین شود.
عاملی آب های معدنی و چاه های احداث شده تولید برق از بخار را در مشگین شهر یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید چنین دارایی های عظیمی را به دنیا معرفی کنیم تا زمینه حضور گردشگران فراهم آید.

وی به طرح موضوعاتی همچون بندر خشک در موسم انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: اگر چنین طرح هایی به نتیجه نرسد بدبینی در مردم ایجاد شده و بر گره کور ذهن آنها افزوده می شود.

عاملی رسیدگی به مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی راکد را بیان کرد و افزود: در باب مسایل فرهنگی نباید دولت دوازدهم دچار غفلت یا بی مبالاتی شود چرا که در هر کشوری زیرساخت توسعه و پیشرفت ارتقای فرهنگ تلقی می شود چرا که با فرهنگ فاخر و احساسات شایسته می توان به راحتی مسیر توسعه را طی کرد.
وی تصریح کرد: این حق مسلم دولت است که نیروهای اصلاح طلب را به کار گرفته و اصولگرایان را سرکار نیاورند اما هیچ منطقی به نظر نمی رسد که شایستگان کنار بمانند و تنها با نگاه جناحی و سیاسی مدیران انتخاب شوند در حالی که اگر دولت قصد استفاده از نیروهای اصلاح طلب را دارد باید از بین شایستگان مدیران خود را برگزیند.
امام جمعه اردبیل سرعت گذر فرصت ها و از دست رفتن موقعیت ها را به استاندار اردبیل متذکر شد و اذعان داشت: گناه یک مسئول آن است که از فرصت پیش آمده نتواند استفاده کند و یا به اختلاف و دودستگی ها دست بزند در حالی که استان اردبیل استانی یک دست و در اوج وحدت و همدلی است و نباید اجازه دهیم پای تندروها به این استان باز شود.
عاملی در پایان خطاب به وزیر کشور گفت: امیدواریم با عنایت وزارت کشور چهار بخش وسیع و پرجمعیت ما هشجین، انگوت، اصلاندوز و جعفرآباد در دولت دوازدهم به شهرستان تبدیل شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.