به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران افزود: طلاق از جمله آسیب های اجتماعی است که استان اردبیل در این پدیده اجتماعی در سال 95 از لحاظ روند رشد و شتاب در کشور رتبه اول را داشت.
وی اظهار کرد: در سال 94 در استان اردبیل 2 هزار و 700 مورد طلاق در استان به ثبت رسید که این رقم در سال 95 به بیش از سه هزار و 200 مورد افزایش یافت که رشد 21 درصدی را نشان می داد.
وی با اشاره به اینکه از هر پنج ازدواج یک مورد در استان منجر به طلاق می شود، بیان کرد: تحقیقات نشان می دهد که مشاوره قبل از ازدواج و آموزش قبل از آن در کاهش طلاق بسیار مثمر ثمر است و برای همین در آینده نزدیک مشاوره و آموزش قبل از ازدواج در اردبیل راه اندازی خواهد شد.
وی اضافه کرد: خشونت از جمله نزاع ، درگیری ، ضرب و جرح ، توهین و اهانت و افترا جرم اول در کشور و استان اردبیل است و تا سال 91 به طور میانگین هر سال 10 درصد آمار خشونت در استان نسبت به سال ماقبل افزایش می یافت.
خدادادی گفت: با تدابیر مسوولان استان از سال 91 تاکنون آمار خشونت در استان یا کاهش یافته است یا نسبت به سال ماقبل افزایشی نداشته اما همچنان فراوانی آن در استان بیشتر است طوری که سالانه یک سوم جرایم و در برخی سال ها حتی نصف جرایم در استان مربوط به خشونت است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان اردبیل گفت: اردبیل جز استان های امن در کشور است و وقوع جرایم خشن مانند زورگیری ، گروگانگیری ، آدم ربایی و تجاوز به عنف در آن بسیار ناچیز است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.