به گزارش ایرنا ، در مراسم نکوداشت مرحوم امیر حسین فردی خانواده مرحوم فردی ، دکتر محسن شاه رضایی مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی از نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور، دکتر حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان ، جمعی از مسوولان استان اردبیل و اهالی روستای قره تپه شهرستان نیر حضور داشتند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در این آئین آثار مرحوم امیر حسین فردی را یکی تاثیرگذارترین آثار ادبی در مخیله کودکان و نوجوانان دانست و گفت: بسیاری از ما کودکی و نوجوانی خود را با داستان های شیرین امیر حسین فردی در کیهان بچه ها سپری کرده ایم.
رباب عزیزخانی، امید، ایمان و سرزندگی را از جمله عناصر داستان های فردی ذکر کرده و افزود: نویسندگان جوان بسیاری علاقمندی خود به حوزه ادبیات و داستان را مدیون مرحوم امیر حسین فردی و شوق آفرینی وی در آثارش هستند.
وی، با اعلام برگزاری نشست های جمع خوانی آثار امیر حسین فردی در کتابخانه های عمومی استان، از برگزاری مسابقه کتابخوانی 'اسماعیل' از آثار این نویسنده پرآوازه حوزه کودک و نوجوان خبر داد.
رئیس بنیاد نخبگان استان نیز در این مراسم با تقدیر از اهالی روستای قره تپه، آشنایی با اهالی زادگاه مرحوم امیر حسین فردی را افتخاری برای خود دانست و گفت: صداقت و پاکی برگرفته از طبیعت را می توان در جای جای آثار فردی مشاهده کرد و این موهبت مرهون فضای روستای زرخیز قره تپه است.
دکتر حسین شایقی افزود: نکوداشت شخصیت های علمی ، فرهنگی ، هنری و ادبی استان یکی از اولویت های بنیاد نخبگان ذکر کرده و از همکاری ارگانهای مختلف بالاخص اداره کل کتابخانه های عمومی تقدیر نمود.
وی، نقش امیر حسین فردی در پایه گذاری و تبیین داستان انقلاب دارای اهمیت بسیار دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب از ایشان با نام امیر داستان انقلاب یاد کرده اند.
مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی از نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور نیز در این آئین با اشاره به ویزه برنامه های برگزار شده در جهت نکوداشت امیر حسین فردی، ایشان را دارای جایگاهی مهم در عرصه ادبیات انقلاب بالاخص در حوزه کودک و نوجوان دانست و گفت: مرحوم امیر حسین فردی همواره دغدغه انقلاب ، اسلام و فرهنگ داشت.
دکتر محسن شاه رضایی، علاقمندان به نویسندگی را به الگوبرداری از مرحوم امیر حسین فردی فراخواند و افزود: تاکید آن مرحوم همواره بر خواندن ، نوشتن و دوباره نوشتن بود.
او، فردی را به گفته مقام عظمای ولایت ، امیر داستان انقلاب دانست و اظهار کرد: تمام صاحبنظران بر نقش امیر حسن فردی و قلم فاخرش در علاقمندی کودکان و نوجوانان به ادبیات و داستان تاکید دارند.
استاد فردی ‌پنجم مهر ماه سال 1328 در روستای قره تپه شهرستان نیر چشم به جهان گشود و در اردیبهشت ماه 1392 دار فانی را وداع گفت.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.