به گزارش ایرنا ، سیدناصر میرمرسلی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از خادمین ورزش و مدال آوران این شهرستان افزود: برغم محدودیت های اعتباری ورزشکاران خلخال نیمه اول امسال را با موفقیت های بسیار چشمگیری پشت سرگذاشتند.
او گفت: کسب مدال های رنگارنگ در عرصه رقابت های ورزشی استانی ، ملی و بین المللی حاکی از روند رو به رشد ورزش خلخال و ارتقای سطح کمی و کیفی رشته های مختلف ورزشی فعال این منطقه است.
او اظهار کرد: موفقیت های ورزشکاران خلخال در حالی کسب شده که اداره ورزش و جوانان خلخال از کمبود اعتبارات هیات های ورزشی رنج می برد.
وی افزود: در حالی که امسال 200 میلیون ریال اعتبار برای کمک به هیات های ورزشی این شهرستان تخصیص یافته 50 درصد از این اعتبار برای پرداخت هزینه مصرف آب ، برق ، گاز و تلفن هزینه شده و تنها 100 میلیون ریال بصورت امکانات ورزشی در اختیار 25 هیات ورزشی قرار گرفته و 25 هیات نیز از دریافت ریالی اعتبار ورزشی محروم شده اند.
وی تشریح کرد: از این مبلغ نیز 80 میلیون ریال با پیگیری های نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بصورت تجهیزات ورزشی از مرکز کشور جذب شده است.
به گفته میرمرسلی ، هم اکنون 70 درصد از تاسیسات حرارتی و گرمایشی سالن های ورزشی خلخال از کار افتاده و با توجه به نبود اعتبار برای تعمیر آنها ادامه مسابقات و تمرین های ورزشی در اماکن سرپوشیده این شهرستان در فصول سرد سال با مشکل جدی همراه خواهد بود.
او همچنین بیان کرد: برغم کمبود اعتبارات هیات های ورزشی با توجه ویژه فرماندار خلخال اعتبارات عمرانی استانی پروژه های ورزشی این شهرستان در سال جاری 2 برابر شده و 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان به اجرا و یا تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی تخصیص یافته است.
فرماندار خلخال نیز در این آئین گفت: از راهکارهای اساسی برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی تقویت بنیه ورزشی در جامعه است و دست اندرکاران ورزش خلخال عملکرد مطلوبی در نهادینه شدن ورزش در جامعه داشته اند.
فریدون بابایی افزود: با توجه به طولانی شدن زمان اجرای پروژه های ورزشی و تامین اعتبار لازم برای تعمیر ، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی انتظار از مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل عمل کردن به قول های داده شده در این خصوص است.
در این مراسم از 100 ورزشکار مدال آور ، مربیان ، داوران ، خادمین ، بازنشستگان و پیشکسوتان شهرستان خلخال تجلیل شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.