به گزارش ایرنا،در این کنفرانس 2روزه مقاله های تخصصی پذیرفته شده در زمینه های
میکروبیولوزی ،ایمونولوژی،پروبیوتیک،سلول های بنیادی،کشت سلول و مهندسی بافت،بیو تکنولوژی ؛نانو تکنولوژی،هماتولوژی،انکولوژی،پاتولوژی وآناتومی،فیزیولوزی،فارماکولوژی،اثر متقابل تغذیه و دارو در ژنوم و ژنتیک ،ژنتیک و بیماری های ژنتیکی،علوم سلولی مولکولی و تکوینی ،بیوانفورماتیک و هماتولوژی ارائه می شود.
همچنین نشست فناوری و کارآفرینی با حضور صاحب نظران و علاقه مندان به این مباحث
از جمله محورهای این کنفرانس است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در حاشیه این کنفرانس علمی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در این کنفرانس 285 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد 143 مقاله پذیرش شده و قابل ارائه است.
دکتر اسحاق رسولی هدف از برپایی این کنفرانس را تبادل نظر و بررسی آخرین یافته های علمی سلولی و مولکولی و انتقال آن به دانشجویان و دانش پژوهان ذکر کرد.
وی بیان کرد: در قرن 21 هنوز دانشمندان در تلاش هستند در زمینه کوچکترین واحدهای زنده خلقت مدام مطالعه کنند و در اثر این مطالعه مدام به پویایی نوین پی می برند.
وی با بیان اینکه دانشمندان در اثر مطالعه و تحقیق چهره زندگی بشر را متحول کرده اند افزود: تحقیقات حوزه پزشکی و کشاورزی ،سیستم های موجود اجتماعی و فرهنگی را متحول کرده است و مطالعه این ساز واره های هستی در کوچکترین واحد موجود زنده جریان دارد.
رسولی گفت: کار کردهای زیستی امروزه الهام بخش است و هیجانی را در دنیای علم بوجود آورده است که همه منتظر هستند یافته های جدیدی از طرف محققان بوجود آید.
در آئین اختتامیه این کنفرانس که فردا برگزار می شود از مقالات برتر و چهره ماندگار کشوری تجلیل خواهد شد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.