معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: 47 درصد برنامه ها و اهداف پیش بینی شده در حوزه مناسب سازی فضای شهری و اداری در شهرهای استان اردبیل انجام شده است
.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، ولی یعقوبی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات معلولان در اردبیل اظهار کرد: ما به صورت استانی و شهرستانی کمیته های مناسب سازی را فعال کردیم و با همکاری و مشارکت 53 دستگاه که موظف به مناسب سازی شدند برنامه های خود را در سطح عمومی و فراگیر اجرایی می کنیم.
وی با بیان اینکه اطلاعات 19 هزار و 500 معلول در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی گردآوری شده است خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم تا این تعداد معلول جسمی و حرکتی، نابینایی و ناشنوایی و سایر معلولیت ها را تحت پوشش برده و زمینه ارائه خدمات به آنها را فراهم آوریم.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل اجرایی شدن طرح CBR روستایی را از دهه 80 در مناطق محروم و روستاها یادآور شد و افزود: در قالب این طرح 100 درصد معلولان در مناطق روستایی تحت پوشش خدمات توانبخشی رفتند.
یعقوبی تصریح کرد: در مناطق شهری نیز این طرح را اجرا می کنیم که امسال با توسعه آن در نمین سعی داریم در سایر شهرها نیز طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده را اجرا کرده و راهکارهای پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهیم.
وی تحصیل رایگان دانشجویان معلول و توزیع وسایل توانبخشی را از جمله اقدامات بهزیستی اعلام کرد و گفت: ما در بخش های اشتغال، حرفه آموزی، یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای، فعالیت های فرهنگی و هنری و تامین سرپناه سعی در حمایت جدی از معلولان و خانواده های آنها را داریم.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در مرکز جامع توانبخشی فیاض بخش با دایر کردن بخش های فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی و شنوایی سنجی و دیگر بخش های تخصصی در خدمت معلولان هستیم.
یعقوبی اضافه کرد: ما در مناسبت های مختلف نیز با تکریم و گرامی داشت روز نابینایان، ناشنوایان، سالمندان و همچنین روز جهانی معلولان تلاش می کنیم تا در خدمت این قشر شریف باشیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.