به گزارش خبرنگار ایرنا ، ناصر نصیری دوشنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب سربازان نیار؛ در اردبیل افزود: بازآفرینی این ارزشها با زبان هنر و از جمله نویسندگی یکی از نیازهای اساسی جامعه کنونی و نسل جوان می باشد.
او همچنین این روستا را به خاطر نقش آفرینی اهالی مومن و غیور آن در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مناطق نمونه در ایران دانست و خاطرنشان کرد : بازگویی خاطره ها و حماسه های دفاع مقدس و رزمندگانی که با جانفشانی های خودشان انقلاب اسلامی را صیانت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را تضمین و موجبات پیشرفت و امنیت کنونی این مرز و بوم را فراهم کردند یک کار ارزشمند می باشد.
نصیری بیان کرد: بالاترین ارزشهای انقلاب اسلامی به دوران دفاع مقدس باز می گردد چراکه در آن دوران مردم مسلمان ، انقلابی و ایثارگر ایران نشان دادند که با نیروی ایمان می توان در برابر قدرت های زورگو و نظام سلطه ایستادگی کرد.
محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری نیز در این آیین گفت: باوجود آنکه بسیاری از جانفشانی ها و ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را با چشمان خویش شاهد بوده ایم اکنون دشمنان سعی در انکار آنها دارند و اگر هنرمندان و نویسندگان کشورمان در بازآفرینی آن حماسه های ارزشمند به واسطه تولید آثار فاخر اقدام نکنند بدون شک تلاش دشمنان در این ارتباط موفق خواهد بود.
وی اظهار کرد : انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل کنونی و نسل های آینده از جهت کمک به تربیت درست نوجوانان و جوانان این سرزمین و استمرار راه شهیدان و ایثارگران نیز دارای اهمیت می باشد.
وی ادامه داد : هرچند در سال های دفاع مقدس اکثریت مردم کشورمان نقش آفرین بوده اند اما در گوشه و کنار ایران نمونه های برجسته و بارزی از اینگونه حماسه آفرینی ها و تلاش ها در راه حفظ دین و میهن وجود دارند که می توانند به عنوان سوژه ای مناسب برای هنرمندان و نویسندگان این عرصه قابل استفاده باشند.
او خاطره های باقی مانده از دوران دفاع مقدس را نه به یک فرد بلکه متعلق به یک جامعه ایثارگر دانست که می توانند در دنیای کنونی که در بحران هویت گرفتار می باشد راهگشا باشند.
مومنی شریف ، از روستای نیار که اکنون به خاطر گسترش شهر به یکی از محله های اردبیل تبدیل شده است به عنوان یک نمونه مثال زدنی در این زمینه یاد کرد که اهالی مسلمان و غیرتمند آن هم در جریان انقلاب اسلامی و هم در جنگ تحمیلی نقش آفرینی های موثری داشته و ضمن تقدیم دهها شهید حضور فعالی در جبهه های نبرد حق علیه باطل و نیز پشتیبانی از رزمندگان غیور اسلام داشته اند.
وی با بیان اینکه اردبیل از لحاظ دارا بودن هنرمندان و نویسندگان برجسته در عرصه دفاع مقدس و ایثار و شهادت از مناطق غنی ایران اسلامی به شمار می رود از مدیران این استان خواست قدر این عزیزان را بدانند و زمینه فعالیتشان را هرچه بیشتر و بهتر فراهم کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که در سالن اجتماعات کتابخانه مجتمع فرهنگی مقدس اردبیلی محله نیار اردبیل ترتیب یافت ضمن ارایه خاطره هایی از رزمندگان دفاع مقدس توسط یادگاران آن دوران از این محله اردبیل از کتاب سربازان نیار رونمایی گردید.
مردم استان اردبیل نقش مهمی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند و تا این زمان بیش از سه هزار و چهارصد شهید تقدیم کرده اند
/6016/6019
خبرنگار : مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.