محمد فیضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه این طرح در هیات دولت تصویب شده و در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری و صنعتی لایحه مختص اردبیل نیست بلکه شامل هفت استان می شود و درمرحله تعیین حدود بین کمیسیون اقتصاد مجلس و هیات دولت می باشد.
فیضی درباره علت تاخیر در طرح این لایحه افزود: به دلیل نبود توافق دولت و کمیسیون اقتصادی بر سر محدوده منطقه آزاد و انتظار در ارایه نقشه های مصوب توسط دولت به ابن کمیسیون شاهد تاخیر در تصویب نهایی این لایحه هستیم .
نماینده اردبیل، نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این طرح یکی از مطالبات اصلی مردم استان است و انتظار می رود که نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به تصویب نهایی آن داشته باشند.
وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان اردبیل است که با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود و در این راستا نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی تا تصویب قطعی آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاریو صنعتی برای استان‌های مرزی و کمترتوسعه‌یافته مانند اردبیل به عنوان یک محرک قوی در جهت رشد و توسعه است و امیدواریم با تصویب قطعی لایحه شاهد پیشرفت استان اردبیل باشیم.
فیضی همچنین اجرا و به نتیجه رسیدن راه آهن اردبیل را بعنوان یکی دیگر از مطالبات اصلی مردم استان از رئیس جمهوری و دولت ذکر کرد و افزود: طرح راه آهن اردبیل – میانه ،ایجاد منطقه آزاد تجاری ،تسریع عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی نمین، احداث خط ریلی اصلاندوز و جمهوری آذربایجان و اشتغال جوانان از جمله مطالبات اصلی مردم این استان است و انتظار می رود دولت دوازدهم توجه ویژه ای برای تحقق آنها داشته باشد.
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی نمین که شرکت شاهد سرمایه گذاری اجرای آن را بر عهده دارد انتظار است بیش از گذشته عملیان آن تسریع شود.
لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل از سال 83 مطرح بود اما در دولت تدبیر و امید به تصویب رسید.
منطقه آزاد تجاری ، صنعتی استان بخش هایی از شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار و گرمی مغان را شامل می شود، این سه شهرستان در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارند.
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.