مسعود امامی یگانه، روز سه شنبه در جلسه کارگروه مشارکت های مردمی مدیریت بحران اردبیل افزود: آموزش یکی از مولفه های اصلی در مدیریت بحران است و بیشتر تلفاتی که در مخاطرات طبیعی شاهد هستیم ناشی از نبود اموزش است.
وی بیان کرد: 50 درصد فرایند مدیریت بحران مربوط به آموزش است و به همین سبب، آموزش اولویت اصلی در مدیریت بحران محسوب شده و با تسری آن به سطح نیروهای محلی می توان حتی از میزان خسارت ناشی از مخاطرات کاست
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تاکید بر آموزش نیروهای تخصصی در حوزه‌های مرتبط با تخصص هر یک از نیروها گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند در بحث مدیریت بحران مشار کت فعالی داشته باشند به شرطی که آموزش ها ومهخارت های لازم را در باره مدیریت بحران را فرا گرفته باشند .
امامی یگانه بیان کرد: مدیریت بحران بدنبال پیشگیری از مخاطرات طبیعی است و در این باره هم می توان از ظرفیت های نیروری انسانی بخصوص سازمان های مردم نهاد استفاده بهینه را داشت .
امامی بابیان اینکه 38 دستگاه اجرایی در بحث مدیریت بحران مشارکت دارند افزود: این دستگاهها در قالب شورای هماهنگی مدیریت بحران در چهار محور و متشکل از 18 کارگروه فعالیت دارند .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: مدیریت قبل حادثه ،آمادگی ،مقابله با بحران و بازسازی و بازتوانی چهار محوری هستند که با مدیریت آنها می توان جلوی تلفات ناشی از مخاطرات طبیعی را گرفت. .
در این جلسه تشکل های مردم نهاد درباره چگونگی مقابله با مخاطرات طبیعی تبادل نظر کردند .
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.