به گزارش ایرنا فریدون بابایی در حاشیه بازدید از آخرین روند عملیات اجرایی پروژه احداث سد خانقاه بفراجرد خلخال افزود: در حال حاضر این طرح با 92 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل وآماده سازی برای بهره برداری است.
وی بیان کرد: با توجه به حجم پنج هزارو 800 متر مکعبی عملیات باقیمانده حفاری وتزریق بتون در بدنه سد، آبگیری آن تاپایان امسال بعید بنظر می رسد .
وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای عملیات احداث این سد بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است اظهار داشت: برای تکمیل وبهره برداری کامل از ساختمان سد بفراجرد خلخال 350 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که 190 میلیارد ریال از این اعتبار بدهی پیمانکار مجری طرح است.
بابایی اظهار کرد: سد مخزنی خانقاه بفراجرد خلخال با ظرفیت گنجایش 5.4 میلیون مترمکعب آب با هدف تامین آب شرب شهر خلخال در میان مدت ونیز تامین آب زراعی 150 هکتار از اراضی پایاب احداث می شود.
به گفته وی ، با تکمیل عملیات اجرایی طرح خط انتقال آب از این سد تا تصفیه خانه به طول 11 کیلومتر ونیز تکمیل کار عملیات اجرایی ساخت تصیه خانه آب شرب شهر خلخال شهروندان این شهر از اب کاملا سالم ،بهداشتی وتصفیه شده بهره مند خواهند شد.
وی گفت: طرح ساخت تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال نیز برای نخستین بار در استان اردبیل با استفاده از روش بی او تی وبا سرمایه گذاری 450 میلیارد ریالی کنرسیوم پنج شرکت معتبر کشور در حال اجراست و پیش بینی می شود تا سال آینده و زمان پایان کار عملیات اجرایی سد بفراجرد تکمیل ومورد بهره برداری قرار گیرد.
بابایی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان خلخال با بیشترین سهم تولید آب و تولید بیش از3.5 میلیون مترمکعب آب در سال کمترین بهره برداری از آب تولیدی خود را داشته واین امر ناشی از بی توجهی به ایجاد زیر ساختهای لازم برای بهره برداری از آب از جمله احداث سد های کوچک وبزرگ در سطح منطقه است.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است . این شهرستان بواسطه بارش های مناسب و نیز جاری شدن رودخانه قزل اوزن در آن دارای منابع آبی غنی می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.