مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: نیاز آب شرب دشت اردبیل در افق 1425 پیش بینی و براساس برآورد جمعیت احصاء شده است. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اصغر سلیمان زاده در جلسه شورای حفاطت منابع آب استان اردبیل اظهار کرد: هر طرح و پروژه در حوزه اجرایی نیازمند برنامه ریزی و رعایت استانداردهاست که استاندارد ما در تامین آب شرب شهرها نیز سرشماری جمعیت و روند رشد اعلام شده در این حوزه است که با تکیه بر آمار جمعیتی سال 90 و 95 استان اردبیل ما برآورد نیاز آب شرب را در دشت اردبیل در افق 1425 احصاء کردیم. 
وی بیان کرد: با این اقدام و ارسال مدارک و مستندات به شرکت مهندسی در ارزیابی نهایی امیدواریم با در نظر گرفتن همه نیازها اعم از شرب، احشام، دام و طیور و گردشگری در دشت اردبیل بتوانیم رقم 9.92 میلیون مترمکعب آب شرب را تامین کنیم. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اینکه همه طرح‌های مصوب به ویژه طرح انتقال آب از فراحوزه ای مورد مطالعه قرار گرفته و باید از محل فاینانس در این زمینه اقدامی عملی انجام شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر برج آبگیر در سد یامچی اردبیل در حال احداث است که باید پیشتر از این پروژه به اتمام می رسید اما روند اجرایی آن طولانی شده است. 
سلیمان زاده با بیان اینکه با 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه آبرسانی اردبیل نمی توان این طرح را به سرانجام رساند؛ تصریح کرد: از این رقم ریالی در سالجاری تخصیص نیافته و انتظار داریم با حساسیت بیشتر پروژه احداث برج آبگیر در سد یامچی با توجه به اهمیت آن مورد توجه قرار گیرد. 
وی بدهی 12 میلیارد تومانی در اجرای این پروژه را یادآور شد و گفت: 3 میلیارد تومان از بابت برج آبگیر و 9 میلیارد تومان از بابت اجرای زون بندی در سطح شهر ما به پیمانکاران بدهکار هستیم. 
دبیر شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل به برداشت 30 میلیون مترمکعب آب از یامچی از لایه های مختلف برای تامین آب شرب اردبیل اشاره کرد و افزود: سعی مان بر ارتقای کیفیت آب شرب تحویلی به مردم با تکمیل برج آبگیر است و در کنار آن انتقال آب فراحوزه ای نیز به همراه انتقال آب گورگور به اردبیل نیز مدنظر است.   سلیمان زاده در مورد پیشنهاد انتقال آب از سد نئور و سقزچی نیز گفت: بعید به نظر می رسد که آب این دو سد که بیشتر مصارف کشاورزی دارد کفاف آب شرب را بکند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.