فرماندار اردبیل گفت: باید نسل آینده را به سمت مصونیت حرکت دهیم که این کار را نمی‌توانیم با محدودیت انجام دهیم بلکه رویکرد پیشگیرانه باید مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد.     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، جواد زنجانی در مراسم بازگشایی مدارس و به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در اردبیل اظهار کرد: پیش درآمد هر توسعه، توسعه فرهنگی و انسانی است که قطعا در این مسیر آموزش و پرورش باید نقش بی‌بدیل خود را به خوبی انجام دهد. 
وی به تقارن آغاز سال تحصلی با آغاز هفته دفاع مقدس و ایام محرم اشاره کرد و گفت: سه میم محرم، مدرسه و مقاومت ریشه در اعتقادات و عجیب با عواطف و مهربانی‌های ما است که قطعا می‌تواند زمینه، زمینه‌ساز رشد و بالندگی معنوی را در شکوفایی بهار تعلیم و تربیت فراهم آورد. 
وی با اشاره به حضور قدرتمندانه رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل و سخنرانی عقلانی و منطقی روحانی گفت: رئیس جمهور آمریکا به مانند سلف ناخلف خود سیاست‌مداران گاوباز آمریکا باز هم به عربده‌کشی روی آورد و جز بی‌آبرویی خود و کشورش هیچ نتیجه ای سخنرانی‌های او به همراه نداشت. 
فرماندار اردبیل دنیای امروز را دنیای علم و پیشرفت و  گفت‌وگو و اقتدار بر پایه علم و دانایی توصیف کرد و افزود: دیگر عصر قلدرمابی و عربده‌کشی به اتمام رسیده و باید زمینه حرکت‌های منطقی را در جامعه فراهم کرد.   زنجانی با بیان اینکه بعد از گذشت 30 سال ما متوجه کار بی‌سابقه امام و دوراندیشی آن امام عزیز هستیم، افزود: امام راحل هرگز تسلیم در برابر دشمنان را نپذیرفت بلکه اعلام کرد ما متجاوزان را تنبیه می‌کنیم و این تنبیه هشت ساله زمینه ای را فراهم کرد تا هیچ کشوری جرائت و جسارت حمله به ایران را نداشته باشد.   وی به ماجرای همرزمی جعفر جهازی اشاره کرد و افزود: ما در همه عرصه‌ها با هم همکلاس و هم‌دوره بودیم و سجایای اخلاقی شهید جهازی بسیار ارزشمند است. 
فرماندار اردبیل آسیب‌های اجتماعی جامعه را نیز یادآور شد و گفت: باید نسل آینده را به سمت مصونیت حرکت دهیم که این کار را نمی‌توانیم با محدودیت انجام دهیم بلکه رویکرد پیشگیرانه باید مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد. زنجانی از اولیا، معلمان و مدیران مدارس خواست تا با اخلاق و رفتار شایسته خود زمینه الگوی تربیتی را برای نسل آینده فراهم کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.