مدیرکل دفتر فنی و  حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: نقش آموزش و پرورش در تعالی و تربیت سرمایه‌های انسانی بی‌بدیل است. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل،حسینی مقدم در آیین بازگشایی مدارس و به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه شهید جهازی اردبیل اظهار کرد: سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در حالی امسال رقم می خورد که بهترین فرصت در تقارن این ایام با محرم و هفته دفاع مقدس به شمار آمده و معلمان و فرهنگیان باید سعی کنند به نسل آینده فرهنگ عاشورایی، درس ایستادگی، شجاعت، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم را به نسل‌های آینده انتقال دهند 
وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با الهام و الگو از شهدای کربلا با دلاوری و پای‌مردی صحنه‌های بی‌نظیری را در دفاع از این کشور رقم زدند، گفت: اگر امروز آرامش و امنیتی در این کشور برقرار است در سایه رشادت شهدا و ایثارگران است که ما باید برای نسل آینده این تاریخ باعظمت را تبیین کرده و زوایای هشت سال دفاع مقدس را تبیین کنیم. 
مدیرکل دفتر فنی و  حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش عامل توسعه پایدار در هر کشور را توجه به سرمایه‌های انسانی بیان کرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در تعالی و تربیت این سرمایه‌های عظیم نقش بی‌بدیل است و به فرموده مقام معظم رهبری مدرسه را باید کانون خلق دنیای آیند به شمار آوریم. 
حسینی مقدم با بیان اینکه مدرسه محل پرورش و تعالی نسل آینده است که در این باب منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های تحولی را در پیش گرفته است، عنوان کرد: ما خوشحال هستیم که امروز آموزش و پرورش به یک گفتمان ملی و دغدغه همگانی تبدیل شده به طوری که در قالب پروژه مهر و به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت شاهد حضور همه مسؤولان از استاندار، فرماندار و نماینده مجلس تا دیگر مسئولان استانی در این مراسم هستیم که این نشان از تبدیل شدن آموزش و پرورش به یک دغدغه همگانی است. 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال اجرایی کردن سند تحول بنیادین در همه ساحه‌های تربیتی و آموزشی است، گفت: نباید تک بعدی به مسئله آموزش و پرورش نگریسته شود بلکه نیازهای نسل امروز و آینده را باید به درستی درک کنیم تا بر اساس آن هدف‌گذاری‌ انجام شود. 
مدیرکل دفتر فنی و  حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش باید نسلی را تربیت کند تا با خلاقیت و نوآوری در مسیر ایجاد تحول در جامعه گام‌های جدی بردارد و در ارائه نقش الگویی به نسل جوان و نوجوان هم اولیا و هم معلمان تاثیرگذار هستند.   حسینی مقدم از اولیای دانش‌آموزان خواست تا در تربیت بهترین سرمایه‌های زندگی خود مدرسه را یاری کنند چرا که اگر دانش‌آموزان با آرامش خاطر در محیط مدرسه حاضر شوند قطعا تربیت و تعالی شایسته نیز اتفاق می‌افتد. 
وی به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در اولین بند ضمیمه حکم وزیر آموزش و پرورش به موضوع مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تاکید کرده تا نسلی را تربیت کنیم که در ورود به بازار کسب و کار موفق عمل کند. 
نماینده عالی وزارت آموزش و پرورش در مراسم بازگشایی مدارس استان اردبیل اظهار کرد: ما تنها با تکیه بر تقویت هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانیم این مهارت‌ها را به دانش‌آموزان انتقال دهیم تا هر دانش‌آموز با یک مهارت منطبق بر سلیقه و علایق خود بتواند وارد جامعه شده و زمینه اشتغال آنها فراهم آید. 
حسینی مقدم بیان کرد: معلمان ما نیز باید بدانند در روز قیامت از آنها در مورد میانگین معدل دانش‌آموزان کلاس‌ها سئوال نخواهد شد بلکه از آنها در سپری شدن بهترین زمان عمر بندگانشان سوال خواهد شد که باید معلمان پاسخی شایسته برای روز جزا آماده کنند. 
در این مراسم حسینی مقدم به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش پیام وزیر آموزش و پرورش را در باب بازگشایی مدارس قرائت کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.