قادر تقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از حوزه های بوم گردی که با استقبال بیشتر گردشگران مواجه شده بوم گردی کزج خلخال است که شاهد حضور گردشگران در این مکان هستیم.
وی با بیان اینکه گرمی و خلخال قابلیت بیشتری در حوزه بوم گردی دارند گفت: گردشگری در سال های اخیر در این استان رونق بیشتری داشته و این امکان وجود دارد تا در شهرستان های دیگر هم که قابلیت بیشتری در حوزه گردشگری دارند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری صورت بگیرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از معرفی برترین های صنعت گردشگری خبر داد و اظهار کرد: ستاد بزرگداشت روز جهانی گردشگری با حضور دستگاه‌ های اجرایی و فرمانداران عضو ستاد در این استان تشکیل شده و پنجم مهرماه در هتل لاله سرعین برترین ‌های صنعت گردشگری معرفی شده و تجلیل خواهند شد.
تقی‌زاده همچنین با اشاره به کسب رتبه برتر در سطح ملی افزود: سال گذشته در سطح ملی سرمایه گذار پل معلق، یک دهیار نمونه و یک عکاس برتر گردشگری حائز شرایط رتبه برتر شدند.
او با اشاره به برنامه های قابل اجرا در هفته گردشگری تشریح کرد: حضور در نمایشگاه آئین های سوگواری ماه محرم ، برگزاری تور اردبیل گردی برای دانشجویان ، تجلیل از برترین های صنعت گردشگری ، برگزاری نمایشگاه عکس در تالار شیخ صفی و بازدید رایگان مردم از موزه ها از جمله برنامه های قابل اجرا در هفته گردشگری است.
تقی زاده درباره ساماندهی مراکز اقامتی استان افزود: در این استان 203 مرکز اقامتی وجود دارد که به لحاظ کمیت این مراکز رتبه سوم را در کشور داریم.
وی تدوین نظام جامع آماری گردشگران را ضروری دانست و گفت: نظام جامع آماری تاکنون در استان تدوین نشده و در صورت تهیه و تدوین آن تمام هتلداران موظف می شوند نرم افزار لازم برای آمارگیری گردشگران نصب کنند.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.