به گزارش ایرنا، مجیدخدابخش روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برنامه خوبی برای فعال کردن طرح های راکد در دست اجرا دارد،
افزود: واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی که با مشکلات مالی مواجه هستند می توانند از تسهیلات سرمایه در گردش بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می گیرد و تاکنون نتایج خوبی بدست آمده است.
استاندار اردببل افزود: قبلا هر یک از بانک ها در ارایه تسهیلات ویزگی و خصوصیات خاصی داشتند به عنوان مثال بانک مسکن فقط وظیفه پرداخت وام مسکن و یا بانک کشاورزی هم همینطور تنها تسهیلات کشاورزی را پرداخت می کرد ولی اکنون این رویه فرق کرده و بانک ها در هر زمینه ای می توانند تسهیلات مورد نیاز متقاضی را پرداخت کنند.
خدابخش بااشاره به سیاست دولت دوازدهم درباره فعال کردن واحد های تولیدی راکد افزود:در سال گذشته 240 واحد تولیدی راکد استان اردبیل فعال شد و امسال هم همان روند سال گذشته برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد تلاش خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم در این جلسه گفت: در سامانه بهین‌یاب 212تقاضای بهره‌مندی از تسهیلات رونق تولید ثبت شده که همه آنها مورد بررسی و 148 مورد طرح به تایید کارشناسی رسیده است.
سید حامد عاملی افزود: از 212طرح ثبت شده در سامانه 107مورد مربوط به سرمایه در گردش ،37 مورد طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و چهار مورد دیگر هم مربوط به بازسازی و نوسازی است.
عاملی خواستار پرداخت تسهیلات به موقع از سوی بانک ها شد و گفت: انتظار می رود تسهیلات واحدهای معرفی شده به بانک ها پرداخت شود .
وی با اشاره به تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی به واحد های تولیدی افزود: تاخیر بیشتر ناشی از راه اندازی دیر هنگام سامانه بود و ضروری است بانک ها در پرداخت تسهیلات تسریع کنند.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.