مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: طرح انتقال آب به دشت اردبیل از مناطق فراحوزه ای در دستور کار قرار گرفته است
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اصغر سلیمان زاده در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل اظهار کرد: ما برای تامین آب شرب دشت اردبیل به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب از سد شهریار و قزل اوزن با استفاده از روش فاینانس برنامه ریزی هایی را انجام دادیم که در صورت آماده بودن این طرح از گذشته می توانستیم در این حوزه سریع تر ورود پیدا کنیم.
وی بحران آب را در دشت اردبیل جدی خواند و افزود: ما در کنار احداث تصفیه خانه دوم استفاده بهینه از منابع آب و توسعه کشت با آبیاری مدرن به فکر انتقال آب به روش فراحوزه ای هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: ما در رودخانه های مرزی براساس پروتکل مشترک با کشورهای همسایه عمل می کنیم و میزان برداشت براساس توان رودخانه و حیات آن تعیین شده و در این حوزه برنامه ریزی می شود.
سلیمان زاده در مورد روش غرق آبی توسط کشاورزان با استفاده بیش از حد منابع آب گفت: ما باید بیشترین برنامه ریزی خود را در توسعه آبیاری مدرن متمرکز کنیم تا با جلوگیری از اتلاف آب و زهدار شدن اراضی زمینه صیانت از این منابع فراهم آید.
وی با استقبال از روش بیولوژیکی در اجرای پروژه های عمرانی حوزه آب و خاک ادامه داد: رویکرد ما استفاده از این روش به جای سازه های سنگی، بتنی، صلبی است تا بتوانیم از هدررفت منابع جلوگیری کرده و تثبیت خاک را شاهد باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به کمبود اعتبار اختصاص یافته در طرح آبرسانی نظیر اردبیل اظهار داشت: ما ۹ میلیارد تومان به پیمانکار بدهی داریم که در صورت پرداخت نشدن کارگاه تعطیل شده و ما از بهترین فرصت فصل کاری نمی توانیم استفاده کنیم.

سلیمان زاده ضرورت تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع اعتباری به طرح های آبرسانی را یادآور شد و تصریح کرد: با گذشت ۶ ماه از سال نه اعتباری اختصاص یافته و نه اسناد خزانه ای منتشر شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.