به گزارش خبرنگارایرنا، این کارخانه توسط شرکت امید فارمد پارسیان در استان احداث می شود، این شرکت هم اکنون مالک کارخانه داروسازی امید فارمد پارسینا در شهرستان دماوند می باشد.
مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه اردبیل قابلیت طبیعی بسیاری در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن دارد ، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 500 نوع گیاه دارویی در استان شناسایی شده اما مسئله مهم تبدیل آنها به انواع داروهای گیاهی و بلکه لوازم آرایشی و زینتی می باشد که هنوز شکل عملی به خود نگرفته است.
وی افزود: ارزش افزوده تبدیل گیاهان دارویی و انواع گل های معطر به لوازم آرایشی و تزیینی بسیار زیاد است و استان باید از این قابلیت استفاده مطلوب را داشته باشد.
استاندار اردبیل همچنین در این جلسه به اهمیت موضوع استاندارد و نقش آن در برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: استاندارد یک نشانه تشریفاتی نیست که فقط روی بسته بندی انواع فرآورده ها وکالاها نقش ببندد بلکه به عنوان یک موضوع ؛ لازمه و بایسته برای انجام بهتر کارها و نتیجه گیری مفید و بهینه از هرگونه رفتار اجتماعی است.
خدابخش با اشاره به اینکه استاندارد شامل موضوع های بسیار فراوان در کنش و واکنش های اجتماعی می شود بیان کرد: از کار و تولید در بخش صنعت گرفته تا کشاورزی و هرگونه رفتار اجتماعی از رانندگی و پاسخگویی رییس دفتر مدیران دولتی گرفته تا وقت شناسی و خرید و فروش در صورت رعایت استاندارد نتایج مفید به دست آمده و از وقوع بسیاری از مشکل ها و پیامدهای منفی دیگر جلوگیری می شود.
وی تشریح کرد: کشورهای پیشرفته دنیا توانسته اند موضوع رعایت استاندارد در کارها و به خصوص در بخش خدمات و رفتارهای اجتماعی را نهادینه و از بروز بسیاری پیامدهای منفی پیشگیری نمایند.
به گزارش ایرنا در این نشست تعدادی از مدیران و کارشناسان پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
/6016/6019
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.