به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز سه شنبه در جریان بازدید از دومین کارخانه سنگ بری وفرآوری سنگهای تراورتن وساختمانی خلخال افزود: پیش از این استخراج سنگ های تراورتن از معادن سنگ روستاهای پروچ، لمعه دشت وآق بلاغ توسط شرکت های غیر بومی انجام و با کامیون های سنگین به استانهای اصفهان وفارس جهت فرآوری حمل می شد.
وی بیان کرد: این اقدام نه تنها موجب وارد شدن خسارات سنگین به راههای روستایی می شد بلکه به دلیل خروج خام سنگ از معادن منطقه هیچ گونه اشتغالی را برای افراد بومی منطقه نیز ایجاد نمی کرد.
بابایی اظهار کرد: با راه اندازی وبهره برداری از اولین کارخانه فرآوری سنگ در شهرک صنعتی خلخال امسال بخشی از این مشکل حل و بزودی با بهره برداری از دومین کارخانه در روستای زرتشت آباد نیز علاوه بر رفع مشکل تخریب راه ها برای تعدادی از بیکاران شهرستان نیز زمینه شغلی فراهم خواهد شد.
وی گفت: برای ایجاد و راه اندازی دومین کارخانه فرآوری سنگهای معدنی این شهرستان بالغ بر 60 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار خصوصی هزینه خواهد شد و با تکمیل وبهره برداری از آن برای 20 نفر زمینه اشتغال مستقیم وبرای دهها نفر نیز بصورت غیر مستقیم زمینه اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: با توجه به وجود معادن غنی سنگ های ترآورتن در شهرستان زمینه برای توسعه صنعت فرآوری سنگ در این منطقه فراهم است.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است. هم اکنون یکی از پهنه های مهدنی مهم استان در این شهرستان در حال عملیات اکتشاف می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.