به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت راه خلخال ، ماجولان به ماسوله افزود: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه راه فعلی 170 کیلومتری خلخال به ماسوله از طریق پونل و فومن به 85 کیلومتر می رسد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت راه توریستی خلخال به ماسوله نزدیک به نیم قرن پیش به عنوان پروژه ملی از سوی وزارت راه و ترابری وقت آغاز و به دلایل مختلف سال ها متوقف شد اظهار کرد: با تامین اعتبار در دولت یازدهم این پروژه متوقف شده شهرستان دوباره فعال و هفت کیلومتر از مسیر خاکی باقیمانده راه هم اکنون زیرپوشش آسفالت قرار گرفته است.
وی افزود: پیش بینی می شود عملیات اجرایی کامل آسفالت مسیر در داخل حوزه خلخال تا تابستان سال آینده تکمیل و بهره برداری شود.
او گفت: همزمان با اجرای عملیات احداث راه در داخل حوزه خلخال ، مسوولان ذیربط استان گیلان نیز آسفالت مسیر در داخل حوزه استحفاظی را از ابتدای مسیر خود در سمت خلخال به سمت ماسوله آغاز کرده و با توجه به طولانی بودن زمان و فصل کاری در این استان در مقایسه با شهرستان سردسیر خلخال پیش بینی می شود این استان نیز تا سال آینده مسیر در حال زیرسازی و آسفالت راه را تکمیل و به مرحله بهره برداری برساند.
وی افزود: احداث راه مناسب با مشخصات فنی بالا از خواسته های به حق اهالی خلخال به ویژه مردم بخش شاهرود برای دسترسی راحت به این شهر و استان همسایه گیلان بوده و با تکمیل این پروژه راه برای توسعه صنعت گردشگری با سرازیر شدن گردشگران ماسوله با استفاده از این راه به خلخال و استان اردبیل هموار خواهد شد.
فرماندار خلخال در سفر به بخش شاهرود خلخال هشت پروژه و طرح عمرانی این بخش را با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال افتتاح کرد.
این پروژه ها شامل پل خاص به طول 20 متر و با ارتفاع 10 متر بر روی رودخانه در مسیر راه روستای طهارم دشت به کهل با صرف اعتبار هفت میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت و منابع داخلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ، آسفالت معابر روستای لرد ، بازگشایی مسیر روستای شال ، مدرسه شبانه روزی شاهرود ، پنج دستگاه تجهیزات آی تی ام تلفن روستایی و چند پروژه عمرانی دیگر است.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع بوده و این استان را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.