شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ها با سه میلیارد و 700 میلیون ریال احداث شده و برای بیش از 20 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.
وی کنترل سیل وجلو گیری از فرسایش خاک , مهار آبهای روان و تغذیه آبهای زیرزمینی و استحصال آب را از مهمترین ویژگیهای اجرای بندهای آبخیزداری در منطقه عنوان کرد.
هدایت در خصوص افتتاح ساختمان حفاظتی جعفرآباد افزود: با توجه به اینکه شهرستان بیله سوار بیشترین میزان مراتع ملی استان را مخصوصا در بخش جعفر آباد در خود جای داده احداث ساختمان حفاظتی در این منطقه ضروری بود که با حمایت فرمانداری و مسئولین شهرستان شاهد افتتاح این ساختمان در این منطقه هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: با افتتاح این ساختمان و انتقال واحد مرتع و ممیزی از اداره شهرستان بیله سوار به جعفر آباد گام مهمی در صرفه جویی ازوقت بهره برداران و دامداران منطقه از مراجعه به اداره منابع طبیعی شهرستان بیله سوار برداشته می شود.
هدایت با اشاره به رفع اختلافات زمین های زراعی و مرتعی گفت: تمام زمین های مورد اختلاف زمین زراعی و منابع طبیعی در این استان مشخص شده و بررسی ها برای حل نهایی آنها ادامه دارد.
وی افزود : رفع تداخل و حل اختلاف در عرصه ملی و زراعی یکی از وظایف اساسی سازمان جنگل ها و مراتع کشور است و در این استان نیز با چدیت پیگیری می شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل اضافه کرد: کمیته تداخل در برخی از شهرستان های استان فعالیت خود را شروع کرده و در دیگر شهرستان ها نیز این موضوع با جدیت دنبال می شود و اگر نقشه های اصلاح اراضی بموقع به منابع طبیعی تحویل داده شود کارشناسان فنی این اداره کل با تطبیق آن با اراضی منابع طبیعی اراضی تداخل را به راحتی شناسایی خواهند کرد.
وی افزود: در صورتی که این اراضی جز مرتع و اراضی ملی و حفاظت شده نباشد با هماهنگی اداره ثبت اسناد و املاک به صاحبنان آنها سند معتبر صادر خواهد شد.
هدایت با تاکید بر لزوم تحویل نقشه کاداستر توسط امور اراضی استان به این اداره کل گفت: این نقشه فنی و کارشناسی برای همیشه به اختلافات بین مردم با سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی پایان خواهد داد و وقت و انرژی دستگاههای اجرایی صرف حل مشکلات تداخل نخواهد شد.
وی افزود: صاحبان زمین هایی که سند دریافت کرده اند باید با اصول صحیح کاشت و داشت و برداشت محصول ، وظیفه خود را به عنوان یک تولید کننده به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ادا کنند.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد و در دولت یازدهم موضوع مقابله جدی با زمین خواری کلید خورد
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.