به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی کلانتری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اردبیل افزود: تاکنون برای اجرای برنامه های احیا این دریاچه 20 تا 30 هزار میلیارد ریال صرف شده است.
وی بیان کرد: به هر حال برنامه های احیای دریاچه ارومیه رو به جلوست و امیدواری برای احیای این دریاچه در یک بازه زمانی 10 ساله وجود دارد.

** عراق و سوریه منشا ریزگردها هستند
کلانتری در باره مشکل ریزگردها گفت: عراق و سوریه مهمترین منشا ریزگردها در منطقه هستند، بیش از 2 میلیون هکتارزمین در عراق تخریب و یا بدون کشت رها شده که نقش مهمی در تولید ریزگرد دارد.
وی با بیان اینکه 30 درصد ریزگردها منشا داخلی دارند بیان کرد: در ایران 28 نقطه عامل ایجاد ریزگرد شناسایی شده که چهار نقطه آن در استان خوزستان واقع می باشد.
کلانتری اظهار کرد: تخریب اراضی زراعی و مراتع و نیز خشک شدن تالاب ها از عوامل اصلی ایجاد ریزگردها در داخل و خارج از کشور هستند. وی بحران آب در کشور را جدی ذکر کرد و افزود: اقدام اساسی در زمینه مدیریت منابع آب و صرفه جویی باید صورت گیرد و در این راستا نیازمند کاهش برداشت و مصرف آب به مقدار دست کم 45 میلیون متر مکعب هستیم .
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر حفظ و حراست از منابع خدادادی در کشور تاکید کرد و گفت: 12درصد مناطق کشور تحت حفاظت این سازمان قرار دارد.
معاون رئیس جمهوری برای شرکت در برنامه های گرامیداشت هفته دولت و افتتاح چند واحد تولیدی به اردبیل سفر کرده است.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.