امید علی رعنایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رسالت مطالبه گری احزاب افزود: احزاب البته به دلایل مختلف مالی و نداشتن انسجام و تشکیلات قوی ، نتوانسته با روحیه انقلابی و اقتدار و پشتیبانی مردمی این رسالت خطیر مطالبه گری را محقق سازد.
وی اضافه کرد: انتظار از احزاب در مرحله اول آن است که زنده و پویا در راستای نهادینه کردن روح مطالبه گری با تقویت تشکیلات سازمانی خود در جامعه گام موثری را بردارند و درمرحله بعدی از فعالیت موسمی و سهم خواهی از دولت در مدیریت ها،پرهیز نموده و با اقدامات انقلابی در حمایت از دولت و اثبات کارآمدی نظام اسلامی کوشاباشند.
رعنایی گفت: احزاب برای تحقق ایده ها و برنامه های دولت تدبیر و امید می تواند به عنوان موتور محرک این حرکت مهم و ضروری برای رسیدن به قله رفیع اهداف تعیین شده عمل کرده و در این صورت روحیه مطالبه گری احزاب و تشکل های سیاسی فعال،زنده و پویا ،همراه با مدیریت کارآمد و جوان همگام با عناصر پیشکسوت و متخصصین متعهدخواهد بود.
دبیر رهپویان انقلای اسلامی استان اردبیل بااشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بیان کرد: تشکل های دانشگاهی با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی باید به رسالت خطیر خود در مطالبه گری عمل کنند و از دولت هم انتظار می رود در این امر احزاب و تشکل های دانشجویی را یاری کند.
رعنایی با بیان اینکه جلسات هم اندیشی بستر مناسبی برای فعالیت احزاب و تشکل ها است افزود: احزاب اگر با همین وضعیت فعلی پیش برود آینده تاریکی در انتظار آنها خواهد بود و جامعه هم یکی از مهم ترین ابزار مطالبه گری را در کنار رسانه، مطبوعات، وسایر تریبون ها از دست خوهد داد.
وی ادامه داد: امروز جریان سازی مردمی پررنگ تر از احزاب و تشکل های سیاسی در عرصه های فرهنگی سیاسی عمل نموده و احزاب و تشکل های سیاسی نتوانسته اند به عنوان چشم،گوش و زبان مردم در اداره کشور و تحقق روح مطالبه گری نقش آفرینی نمایند.
رعنایی گفت: تاثیر گذاری احزاب فقط در انتخاب نمایندگان و یا رئیس جمهوری نیست بلکه عمل به رسالت احزاب و تشکل ها در به چالش کشیدن دستگاه هایی که بی روح و بی خاصیت است که متاسفانه در این زمینه منفعل عمل کرده و به وظایف خود در قبال مردم جدیت نشان نمی دهند.
دبیر رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل بیان کرد: با عنایت به اصل‏ بیست و ششم قانون اساسی؛ احزاب مشروط به‏ این‏ که‏ اصول‏ استقلال‏، آزادی‏، وحدت‏ ملی‏، موازین‏ اسلامی‏ و اساس‏ جمهوری اسلامی‏ را نقض‏ نکنندبرای فعالیت آزادند.
وی گفت: برای همه مبرهن است که بی تحرکی احزاب و تشکل های سیاسی، ضعف خود آنها بوده و بی اعتنایی دولت در نقش آفرینی موثر احزاب بخاطر خنثی عمل نمودن آنهاست.
رعنایی اضافه کرد: امید است استفاده از مدیران جوان با معیار ها و شاخص های تخصص و تعهد نه حزبی و جناحی عملیاتی شود تا شاهد رونق اقتصادی ، پیشرفت و تحرک جدی در بدنه مدیریت برای نیل به اهداف ،آرمان ها و وعده های داده شده بوده باشیم.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.