مجید خدابخش عصر جمعه در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر افزود: برای رونق بیشتر بخش گردشگری استان لازم است هتل های متعددی در سرتاسر استان احداث شود.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد گردشگری در هتل و رستوران معنا می شود، اضافه کرد: اسکان میهمانان و گردشگران در مدارس هیچ تاثیری بر اقتصاد منطقه ندارد.
او با اشاره به اینکه پل معلق مشگین شهر موجب رشد درآمدزایی تمام بخش های تجاری، تفریحی و اقتصادی این شهرستان شده است ، گفت: تلاش می کنیم برای استفاده مطلوب از ظرفیت های گردشگری استان، سرمایه گذاران را جذب کنیم.
او اظهار کرد: به برکت دولت تدبیر و امید، فعالیت های فرهنگی و نشاط آور در اردبیل گسترش یافته است.
استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان نیر افزود: منطقه نمونه گردشگری بولاغلار دارای طبیعت بکر و زیبا بوده به طوری که گردشگران فراوانی از سراسر کشور وارد این منطقه می شود.
خدابخش علت نیمه کاره ماندن پروژه مجتمع آفتاب نیر را مشکل خانوادگی سرمایه گذار ذکر کرد و گفت: نبود هتل در شهرستان نیر که می تواند به اقتصاد منطقه کمک کند؛ باید مورد توجه سرمایه گذاران به ویژه نیری های مقیم تهران باشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این آئین گفت: بیش از 70 غرفه از 13 استان کشور در این جشنواره شرکت کردند و آش‌ها و غذاهای سنتی مناطق مختلف کشور را به نمایش گذاشتند.
قادر تقی زاده با بیان اینکه صنعت غذا جایگاه ویژه‌ ای در گردشگری دارد، ابراز امیدواری کرد که جشنواره‌ های این چنینی احیا کننده سنت‌ های گذشته و عاملی در جذب گردشگر باشد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر در سال های گذشته به مدت یک روز و سال قبل به مدت دوروز برگزار شده افزود: امسال تصمیم گرفتیم این جشنواره را سه روزه برگزار کنیم تا در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل تاثیر بیشتری داشته باشد.
او با اشاره به برگزیده شدن پیچاخ قیمه اردبیل در جشنواره سفره ایرانی و گردشگری ارومیه، اهداف جشنواره آش نیر را معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان نیر آلاچیق عشایر موسیقی آداب و آئین های محلی دانست.
اجرای نمایش و موسیقی سنتی آذربایجان از بخش های مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر بود و در پایان از پیچاق قیمه اردبیل، کوفته همدان و کوفته تبریزی به عنوان غذاهای برتر و از آش گوجه و آش رشته اردبیل و آش ترش زنجان و آش دوغ کورعباسلوی نیر به عنوان آش های برتر و خراسان رضوی با آش بلغور به عنوان غرفه برتر تجلیل شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.